تلاش‌ عراق برای گنجاندن یکی از مهم‌ترین مسیرهای تاریخی حج در فهرست میراث جهانی

استاندار نجف اشرف از تلاش دولت محلی برای درج یکی از راه‌های مهم تاریخی حج در فهرست میراث جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، اشرف ماجد الوائلی، استاندار نجف اعلام کرد: تلاش داریم (درب زبیده) یکی از مهم‌ترین مسیرهای زیارتی تاریخی حج را در فهرست میراث جهانی قرار دهیم.

وی افزود: دولت محلی نجف اشرف مشتاق فعال کردن امکان گردشگری و گنجاندن آثار باستانی این استان در فهرست میراث جهانی است که از جمله آن، مسیر زیارتی باستانی کوفی موسوم به (درب زبیده) است که قرار دادن آن با همکاری وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی صورت می‌گیرد.

الوائلی افزود: جلسات متعددی برگزار شده است و در آن با دو تیم مشاور از یونسکو صحبت کرده‌ایم و آنها اماکن باستان‌شناسی را بررسی کردند و همه الزامات برای کار تیم فراهم شده است.

وی تاکید کرد: دولت محلی در حال ارتباط با وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی است و همکاری و رویه های مشترکی با پادشاهی عربستان سعودی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه «جاده درب زبیده از نظر قدمت و موقعیت مکانی از دیگر آثار باستانی متمایز است»، خاطرنشان کرد: «دولت محلی در تلاش است تا این جاده را در فهرست میراث جهانی ثبت کند.»

وی گفت: بعد فنی در صلاحیت وزارت فرهنگ است و کادری با تخصص‌های مربوطه برای این حوزه انتخاب شدند و هماهنگی با آنها در ایجاد فضای کاری مناسب و پشتیبانی اداری و امنیتی حال انجام است.

کد خبر 1744709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha