کتاب خوب|خورشید رهنُمای

کتاب «خورشید رهنُمای» پژوهشی در زندگی و سیره‌ی امام هادی (علیه‌السلام) نوشته ابوالفضل هادی‌مَنِش تلاش دارد سیره دهمین امام شیعیان را برای درست زیستن و سوق دادن بشریت در مسیر درستی و پرهیزکاری به علاقه مندان به مطالعه و کتابخوانی معرفی نماید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران، کتاب «خورشید رهنُمای» پژوهشی در زندگی و سیره‌ی امام هادی (علیه‌السلام) نوشته  ابوالفضل هادی‌مَنِش توسط انتشارات بهارِ دل‌ها در ۱۵۸صفحه به زیور تبع آراسته شد.

کتاب حاضر در هفت فصل نوشته شده است. فصل اول با عنوان «روزنه‌ای به‌سوی آفتاب»، به ولادت، شهادت، القاب، خانواده و زندگی حضرت می‌پردازد. «شهادت امام هادی علیه‌السلام»، عنوان فصل ششم کتاب است که به موضوعات مختلفی از جمله: جنایت عباسیان در شهادت حضرت، بازتاب شهادت امام، مراسم تشییع و خاک‌سپاری و زیارت‌نامۀ امام هادی(ع) می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: مردی برای امام هادی علیه‌السلام کاری انجام داده بود و قرار بود به ازای آن، چهارصد درهم از امام دریافت کند. به دوست خود گفته بود: «دویست درهم از این پول را پارچه‌ای می‌خرم و دویست درهم باقی‌مانده را خرما می‌خرم تا از آن شراب درست کنم». در این هنگام، امام هادی علیه‌السلام رسید و در حالی‌که خشمگین بود، از مرکبش پیاده شد و فرمود: «مقبل، به اندرونی برو و چهارصد درهم بیاور و به ملعون بده و به او بگو این حق توست؛ با دویست درهم آن، پارچه بخر و برای تصمیمی که درباره باقی‌مانده آن گرفته‌ای، از خدا بترس». مقبل می‌گوید: «من پول‌ها را به او دادم و پیام امام را به وی رساندم. او گریست و گفت: به خدا سوگند که هیچ‌گاه شراب ننوشیده‌ام و سَرورِ تو این را می‌داند». بدین‌گونه، امام شخصی را از ارتکاب گناه بازداشت.

کد خبر 1744739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha