تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف در مساجدسرپل ذهاب مهیا شده است

حجت الاسلام دوستیان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری سنت حسنه اعتکاف و پذیرش معتکفان در ایام البیض (۱۳ تا ۱۵ ماه رجب) در مساجد شهرستان سرپل ذهاب مهیا شده است.

حجت الاسلام حسن دوستیان در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت اهمیت و آمادگی برای مراسم اعتکاف، گفت:یکی از سنت های حسنه و مستحبات اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیا گردید سنت اعتکاف است لذا این سنت در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی طرفداران و عاملانی داشته و در بلاد اسلامی بطور عموم و شهرهای شیعه و مراکز حوزوی بطور خاص مورد توجه بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه اعتکاف، حکمت ها دارد. ، افزود: اعتکاف وقت گذرانی نیست، بلکه فراهم نمودن زمینه ارتباط کامل و خلوت انس است. اعتکاف فراهم کردن تعقل و تفکر در میان مردم است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های مراسم اعتکاف شامل سخنرانی مذهبی، مداحی، آموزش‌های فرهنگی، رفع شبهات، ارائه مشاوره‌های مختلف، انجام دسته جمعی اعمال ایام‌البیض است.

حجت  الاسلام دوستیان با اشاره به آمادگی مساجد شهرستان برای حضور معتکفین، گفت: مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) واقع در شهرک جهاد برای معتکفان برادر و مسجد جامع جهت حضور خواهران برای انجام مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب با اشاره به زمان ثبت نام متقاضیان  برای شرکت در مراسم اعتکاف، اظهار کرد:زمان ثبت نام برتی برادران از پنجشنبه ۲۴ دی ماه لغایت ۲ بهمن ماه جاریاست که با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اقدام به ثبت نام کنند و و متقاضیان خواهر نیز در همین تاریخ با مراجعه به حرم احمدابن اسحاق(ره) نسبت به ثبت نام برای شرکت در این آئین معنوی اقدام کنند.

وی افزود: امسال شاهد استقبال گسترده جوانان برای حضور در این آئین معنوی بودیم که برنامه‌های مختلف دیگری از قبیل برگزاری دعای زیارت عاشورا، دعای کمیل و برنامه‌های جشن، مولودی خوانی، جلسات آموزش احکام، برپایی و اقامه نماز جماعت قضا به امامت ائمه جماعات و برگزاری مسابقات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام دوستیان در پایان گفت : مراسم اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب حالت فراگیر و عمومی داشت، در چند ساله اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان و خواهران و برادران دینی از اقشار گوناگون اجتماعی به ویژه دانشجویان و طلاب، متداول گردیده است و مساجد بسیاری از شهرهای ایران و جهان اسلام پذیرای مهمانان خدا در ایام البیض ماه پربرکت رجب است.

کد خبر 1744740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha