ضرورت ارزش آفرینی در حوزه فرهنگ و هنر

حاج علی اکبری بر ضرورت ارزش آفرینی در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در چارچوب دستورالعمل ها را اولویت قرار خواهم داد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حاج علی اکبری، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه استان زنجان ضمن اینکه به پایتخت شور و شعور حسینی معروف است، سرزمین اندیشمندان و روحانیون بزرگی است و شهید شهریاری مدال افتخار ما است.  


وی ادامه داد:به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را توانا، فناور و نوآور و دارای آبروی جهانی کند و این جمله حجت را بر ما تمام می کند.  


به گفته حاج علی اکبری، براساس آنچه در چارچوب وظایف بنده محول شده است، در حوزه تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر وتسهیل گیری در چارچوب دستورالعمل ها اقدام خواهیم کرد. درحوزه بهینه سازی تلاش خواهیم کرد و همت اصلی ما بر ارزش آفرینی خواهد بود.  

امراله حسنی، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به دغدغه رهبری در حوزه فرهنگ گفت: فرهنگ همچون هوا یک نیاز ضروری برای انسان است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد با مجموعه گسترده ای از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در ا تباط است، گفت: توجه جدی به اعتبارات مادی به جهت گستردگی فعالیت این نهاد، حائز اهمیت است.  

حسنی با اشاره به اینکه در حوزه قرآن و عترت کارهای بزرگی در استان انجام شده است، گفت: برگزاری چهار اجتماع قرآنی، میثاق حسینی کودکان و نوجوانان، اجرای طرح بشری، همایش کتابت قرآن از اهم برنامه‌های این حوزه بود.

وی به فعالیت ۳۸۶ کانون فرهنگی هنر مساجد به عنوان بزرگترین شبکه مردمی که در دورافتاده ترین مناطق استان تاسیس شده است، گفت: دوره آموزشی زوج های جوان، برگزاری اولین دوره مدیریت فرهنگی مسجد و دیدار با استاندار زنجان در این مراکز مورد توجه است.  

به گفته حسنی، برگزاری جشنواره شعر و قصه، جشنواره مطبوعات، دوسالانه غزل منزوی، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، ایجاد بزرگراه حکمت، بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی، افتتاح مجتمع فرهنگی زرین، اختصاص ۵ میلیارد تومان به اهالی فرهنگ و رسانه از دیگر عملکرد بنده در حوزه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

کد خبر 1744863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha