میزهای استانی در حوزه علم و فناوری با حضور نخبگان راه‌اندازی شود

جلسه هیئت اندیشه‌ورز استان کرمانشاه با هدف «حکمرانی مسأله محور، تمرکز زدایی و استفاده بهتر از ظرفیت‌های مبتنی بر آمایش سرزمین و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر غلامرضا سلیمی، معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره چرایی تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد علم و فناوری سخن گفت.
وی به تحول شورا به سمت اتخاذ نقش قرارگاهی و حکمرانی و به‌کارگیری وظایف سکانداری به جای تصدی‌گری و نیز اتخاد رویکرد حکمرانی در عرصه‌های فرهنگ و دانش به جای ارائه خدمات و همچنین تمرکززدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها پرداخت.


دکتر سلیمی به میزهای دوازده گانه ستاد علم و فناوری اشاره و مسئولان استان را توصیه کرد که هرچه سریع‌تر تشکیل میزهای استانی و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان استان در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه دکتر محمد نبی‌احمدی رئیس هیئت اندیشه‌ورزی استان کرمانشاه به جمع‌بندی نکات ارائه شده پیرامون وظایف هیئت استانی پرداخت که شامل تدوین نظام مسائل استان و اولویت‌بندی آن، مشارکت در تدوین سیاست‌های علم و فناوری، تدوین برش‌های استانی نقشه جامع علمی کشور، مشارکت نخبگان استان در خصوص میزهای تخصصی، راهبری و نظارت بر اجرای مصوبات شورا و ستاد در استان، پایش ارزیابی و رصد گزارش وضعیت شاخص‌های علم و فناوری در استان و نهایتاً گفتمان‌سازی است.


در ادامه جلسه نیز دکتر آرمان طاهرپور رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه به ارائه مطالبی در مورد نقشه جامع علمی کشور و ارتباط آن با اهداف و وظایف هیأت اندیشه‌ورز استان پرداخت و در انتها نیز مباحث مربوط به نظام مسائل علم و فناوری استان مطرح شد.

کد خبر 1744897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha