بزرگداشت شهدای آتش‌نشان با حضور رئیس مجلس

سالگرد شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو با حضور محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو امشب (پنجشنبه، ۲۸ دی ماه) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در شهرری، میدان شهید سیفی با حضور محمدباقرقالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

بزرگداشت شهدای آتش‌نشان با حضور رئیس مجلس

بنابراین گزارش، این مراسم که به همت پایگاه بسیج حضرت مسلم بن عقیل(ع) مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود، مهدی عادلی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می پردازد و محمد نوروزی نیز مداح این مراسم است.

روز ۳۰ دی ماه سال ۹۵، طبقه دهم ساختمان پلاسکو، دچار حریق شد. آتش در زمانی اندک طبقات بالایی ساختمان را فرا گرفت و حریقی که ساعت ۷ و ۵۸ دقیقه آغاز شده بود، ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه سبب ریزش کامل ساختمان شد.
 
آتش نشان‌ها برای اطفای حریق وارد غول آهنی پایتخت شده بودند، آتش نشان‌هایی که ۱۶ تن از آن‌ها همان جا باقی ماندند.
از فرماندهان ایستگاه‌ها گرفته تا آتش نشان‌هایی که تنها چند سال سابقه حضور در سازمان آتش نشانی را داشتند، همه برای کمک به مردم گرفتار در ساختمان پلاسکو حاضر شدند، در نهایت نیز پس از خروج تعداد قابل توجهی از شهروندان از ساختمان پلاسکو، ۱۶ آتش نشان شهید زیر آوار ساختمان ماندند.
عملیات تجسس و آوار برداری برای یافتن پیکرهای شهدای پلاسکو روزها به طول انجامید و در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته شده تمام پیکرهای آتش نشان‌ها از زیر آوار ساختمان خارج شد.

کد خبر 1744931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha