قم پایتخت تمدنی جهان تشیع است

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قم پایتخت تمدنی جهان تشییع است و بزرگترین حوزه علمیه شیعی در این شهر قرار دارد و صدها امامزاده در این دیار آرمیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش امروز پنحشنبه در مراسم تودیع معارفه استاندار قم که در سالن همایش مدرسه امام کاظم علیه السلام برگزار شد گفت: قم استان مهمی است و در طول سال میزبان میلیون‌ها نفر از زائران کریمه اهل بیت علیهم السلام است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قم پایتخت تمدنی جهان تشییع است و بزرگترین حوزه علمیه شیعی در این شهر قرار دارد و صدها امامزاده در این دیار آرمیده است.

روانبخش بیان کرد: انقلاب اسلامی بی نام امام راحل در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و نام اما قرین با نام قم است و قم دارای مردمان انقلابی و معنوی در طول تاریخ است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قم در سالهای اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته و در حوزه عمرانی اقدامات و قدم‌های بزرگی برداشته شده است.

روانبخش بیان کرد: قم تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم و مراجع احداث فرودگاه است.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های مترو و منوریل و گسترش بخش بهداشت و درمان و حل مشکلات ناترازی انرژی در بخش صنعت از جمله مشکلات قم است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه فرهنگی نیز باید به قم نگاه ویژه ای داشت و امروز مشکلاتی داریم و دشمن به خوبی فهمیده است که باید کانون فرهنگ و انقلاب را بزند.

وی بیان کرد: دشمنان برای قم هدفمند برنامه دارند و باید با وحدت و همدلی قم به جایگاه مطلوب آن رساند

کد خبر 1787094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha