۴۵ مسجد در استان زنجان میزبان معتکفین است

حجت الاسلام محمدی، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۴۵ مسجد استان زنجان خبر داد و گفت: ۱۴ مسجد برای اعتکاف خواهران، هفت مسجد برای اعتکاف برادران و ۲ مسجد برای اعتکاف دانشجویی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام دوستعلی محمدی، دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده در راستای هرچه بهتر برگزار شدن اعتکاف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: آئین شورانگیز اعتکاف در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان عیار معنویت و اخلاق جامعه معرفی شده است.

وی با اشاره به افزایش مساجد برای برگزاری آئین اعتکاف در این استان، گفت: ۴۵ مسجد در سطح استان و ۲۳ مسجد در شهرستان زنجان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان گفت: ۴۵ مسجد در سطح استان و ۲۳ مسجد در شهرستان زنجان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۴ مسجد برای خواهران، ۷ مسجد برای برادران و ۲ مسجد دانشجویی است.

محمدی افزود: معتکفان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برابر با پنجم، ششم و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز در مساجد معتکف می‌شوند و تمامی افراد می‌توانند در اعتکاف رجبیه ثبت نام کنند.

دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان اظهار کرد: نام‌نویسی از معتکفان امسال از روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه آغاز می‌شود و تا سوم بهمن ادامه دارد و علاقمندان از عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی می‌توانند جهت ثبت نام از ساعت ۹ صبح تا زمان اذن مغرب به امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان مراجعه کنند.

محمدی بیان داشت: هزینه ثبت نام اعتکاف امسال طبق نظر شورای ستاد اعتکاف زنجان برای هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بوده که برای اعتکاف مادران و کودکان به ازای هر کودک مبلغ ۱۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به زیست مومنانه در اعتکاف گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که معتکف‌ها به سمتی بروند که تمرینی برای زیست مومنانه و تقوای اجتماعی داشته باشند؛ زیرا جامعه امروز ما به تقوای جمعی و تقوای اجتماعی نیازمند است به همین خاطر تلاش شده است که معتکفان بتوانند در فضای اعتکاف تمرینی برای زیست مومنانه داشته باشند و این امر در زندگی آنان و بدنه جامعه نیز جاری شود.

محمدی تاکید کرد: مجوز برگزاری مراسم اعتکاف امسال تنها از سوی ستاد مردمی اعتکاف صادر می‌شود و سایر مجموعه‌ها نیز باید با هماهنگی و مجوز این ستاد اقدام به برگزاری این مراسم داشته باشند.

کد خبر 1744951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha