هدف کانون تخصصی خواهران انجام برنامه در سطح جامعه است

مدیر کانون تخصصی خواهران مشکات(کانون عمومی راه کربلا) گفت: کانون های تخصصی مساجد ویژه خواهران راه اندازی شده و یکی از اهداف آن انجام برنامه های فرهنگی اجتماعی در سطح جامعه است.

فاطمه منصوری بیگ وند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت کانون‌های‌تخصصی‌خواهران مشکات(کانون عمومی راه کربلا)، گفت: کانون های فرهنگی هنری خواهران در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان و توجه بیشتر به مباحث خانواده محوری راه اندازی شده اند.

مدیر کانون تخصصی خواهران مشکات در کرمانشاه افزود: بانوان در تحکیم خانواده، هویت مادری، هویت همسری و در نهایت در معنای کلی زن تراز اسلامی با محوریت جایگاه مسجد مهمترین نقش و رسالت اجتماعی را دارند.

هدف کانون تخصصی خواهران انجام برنامه در سطح جامعه است

وی خاطر نشان کرد: دوره آموزشی ویژه برای مدیرمسئولان کانون‌های تخصصی خواهران  به مدت ۸ ساعت و به صورت استانی و ملی در آذرماه سال برگزار شده است و راه و روش های کانون تخصصی خواهران تشریح شده است.

منصوری بیگ وند تصریح کرد: در راستای فعالیت های تخصصی خواهران و بیانات رهبری در مسجد امیرالمؤمنین (ع) با توجه به برنامه پیوند مدرسه مسجد برنامه های مختلفی همچون آموزش احکام، اقامه نماز جماعت و خواندن قرآن برگزار شده است.

مدیر کانون تخصصی  فرهنگی هنری  مشکات(کانون عمومی راه کربلا) اظهار کرد: برنامه آموزش خانواده همراه با پرسش و پاسخ و رفع مشکلات، مراسم شهادت امام هادی (ع)، ولادت امام محمد باقر (ع)، برگزاری مسابقات مختلف هنری و فرهنگی، توزیع نذورات، برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، برگزاری محافل قرآنی در کانون با حضور بانوان برگزار می شود.

وی گفت: بهترین و امن ترین پایگاه برای بانوان و فعالیت های آنان شرکت در برنامه ها مساجد است زیرا حضور فعال و موثر زنان در مساجد می تواند معرف کارآمدی الگوی سوم زن مسلمان باشد.

کد خبر 1745010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha