دولت برای رفع مشکلات کشاورزان و باغداران مازندران دغدغه دارد

منظور با بیان اینکه سالانه ۱۵میلیارد دلار محصول کشاورزی وارد می کنیم که می طلبد برای تامین امنیت غذایی کشور از کشاورزان و باغداران استان های شمالی و دیگر استان های مستعد کشاورزی حمایت شود، گفت:رفع دغدغه برنج کاران را پیگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، داود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه استان مازندران از یک موقعیت ممتازی برخوردار است و توسعه استان و رفع موانع توسعه فرهنگی، زیربنایی، اقتصادی و ... در این خطه از شمال کشور از اولویت های اصلی دولت است، اظهار کرد: بهره برداری از پروژه های نیمه تمام از جمله راهبردهای دولت است.

وی با بیان اینکه یک دهه کم رشدی را پشت سر گذاشتیم، افزود: براساس آخرین تحلیل بان جهانی دهه گذشته دوره فرصت های از دست رفته اقتصاد ایران است.

منظور با بیان اینکه دولت برای جبران این فرصت های از دست رفته جدیت دارد، گفت: تقریباکشور به یک کارگاه سازندگی بدل شده است بخش دولتی و غیر دولتی همزمان در حال تلاش هستند و موضوع بیکاری به تدریج درحال ساماندهی است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه پاییز شاهد پائین ترین نرخ بیکاری در کشور بوده ایم، ادامه داد: سال گذشته در مازندران حدود ۵هزار میلیارد تومان طرح عمرانی توسط دولت اجرا شد.

منظور با بیان اینکه امسال حدود شش هزار و ۵۰۰میلیارد تومان طرح عمرانی در استان ایجاد می شود، گفت: اعتبارات استانی و ملی در ارتباط با استان مازندران نیازمند تقویت است تلاش داریم در بودجه ۱۴۰۳ اعتبارات استان در بخش تملک و اعتبارات جاری تقویت شود.

وی به افتتاح خط تولید کارخانه ساوین در قائم شهر اشاره کرد و افزود: امروز صنعت نساجی در استان مازندران در حال توسعه و گسترش است که می طلبد استان در کشاورزی مدرن و استفاده از کشاورزی صنعتی نیز پیشگام باشد.

منظور به بازدید از روستای خرماکلا قائم شهر اشاره کرد و گفت: کارآفرینی در خرماکلا جریان دارد طبیعی است باید توسعه تولیدات گلخانه ای و استفاده از بذر اصلاح شده در این روستا و سایر روستاهای استان مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه استان های شمالی باید کل نیاز کشاورزی کشور را تامین کنند، افزود: سالانه ۱۵میلیارد دلار محصول کشاورزی وارد می کنیم که باید صادرکننده محصولات کشاورزی باشیم که مستلزم تامین سرمایه درگردش، رایانه هدفمند و به جا، خرید تضمینی محصولات، پرداخت تسهیلات و ... می باشد.

منظور به مشکلات برنج کاران و چای کاران اشاره کرد و گفت: تلاش داریم اطمینان خاطر این قشر زحمتکش برای تقویت تولید داخلی جلب شود.

کد خبر 1745036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha