آغاز انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران پیام‌های مختلفی به دنیا مخابره کرد

امام جمعه کرمان با اشاره به آغاز انتقام سخت و شلیک موشک‌های پرقدرت جمهوری اسلامی، آن را دربردارنده پیام‌های مختلفی دانست و گفت: پیام مهم این است که ملت رشید و انقلابی و شجاع ایران اجازه هیچ حرکت ناامنی را به هیچکس نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نمازجمعه(۲۹ دی) با استفاده از حدیثی از امام علی علیه‌السلام نکاتی اخلاقی مبنی بر توجه به رضایت خداوند متعال، پرهیز از نگاه‌های گناه‌آلود و خواسته‌های شهوت‌آلود و...بیان کرد.

وی در خطبه دوم با تبریک فرا رسیدن ۱۳ رجب و روز پدر؛ جایگاه پدر در متون دینی را بسیار مهم خواند و با اشاره به سیره امام علی علیه‌السلام گفت: خدمت به مردم و جلب رضایت خدا در زوایای زندگی امام علی علیه‌السلام چنان درخشنده است که نه تنها مسلمین که اندیشمندان غیرمسلمان را هم تحت تاثیر خود قرار داده و فراوان عاشق افکار و اندیشه ها و رفتار و سخنان گهربار او هستند.

امام جمعه کرمان به ایام با برکت اعتکاف اشاره و اظهار کرد: روزهایی که بندگان خوب خدا در عبادتی بزرگ و انسان ساز خیلی از راههایی که در آن ممکن است راحتی و نشاط باشد بر خود بسته و در خانه خدا معتکف می‌شوند.

وی به همین مناسبت ماه رجب را ماه برگشت از اشتباه و خطا و استغفار از گناه و معصیت عنوان و تاکید کرد: این ماه و روزهای آن به خصوص اعتکاف در جامعه اسلامی{برای همگان} به ویژه نسل جوان فرصتی برای نزدیک شدن به خدا است.

امام جمعه کرمان با اشاره به روز غزه بیان کرد: این نگاه در گزاره‌های دینی بسیار رفیع و بلند است که در نگاه دینی همه مسلمانان جامعه واحد هستند و جغرافیا و مرزها آنها را از هم جدا نمی کند و اگر به مسلمانی ظلم شد در هر فاصله‌ای، قلب سایر مسلمانان باید برای این ظلم و جنایت جریحه دار و جامعه اسلامی باید حساس و در شادی مسلمین شاد و در غم آنان غمناک باشد.

وی تاکید کرد: حوادث غزه مثل قلب تپنده که تمام بدن انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد باید جهان اسلام را تحت تاثیر خود قرار دهد و هر کسی به سهم خود به غزه کمک کند و از این جنایات بزرگ تنفر و آن را محکوم و در عمل به غزه تا آنجا که می تواند کمک کند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در صحنه بین الملل مظلومیت فلسطین چنان برجسته  شده که در خیابان های غربِ طرفدار رژیم صهیونیستی، شعار دفاع از غزه بلند است و شجاعت و قدرت فلسطین و فلسطینی نشان داد که می‌تواند منطقه را به جهنمی برای دشمن خود تبدیل کند.

وی گفت: متجاوز از ۱۰۰ روز رژیم غاصب صهیونیستی سرگردان و حیران شده و قدرت تصمیم گیری خود را در برابر طوفان اقصی از دست داده و نشان داد علامت های پیروزی یکی پس از دیگری نمایان می‌شود و مسلمانان به خصوص مبارزان و مجاهدان در آینده نزدیک پیروزی غزه را جشن خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به انتقام شهدای کرمان توسط فرزندان شجاع و عزیز سپاه اشاره و تصریح کرد: موشک های پرقدرت و توانمند سپاه مقر دشمن را با خاک یکسان و پیام های مختلفی به دنیا مخابره کرد؛ انتخاب نقاط شلیک‌کننده موشک‌ها، دقت بالا، حجم تخریب و فاصله قابل توجه از محل شلیک تا نقطه هدف همه برای دنیایی که در دشمنی با جمهوری اسلامی در حال نقشه است پیام داشت.

وی گفت: پیام مهم این است که ملت رشید و انقلابی و شجاع ایران اجازه هیچ حرکت ناامنی را به هیچکس  نخواهد داد و طراحان این حرکت‌های کور که مردم را به خاک و خون می کشند هم در امان نخواهند بود و این پیام بزرگ نظام جمهوری است و از عزیزانی که این انتقام را کلید زدند تشکر می‌کنیم.

امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور با امام خامنه‌ای نگاه دقیق به نماز جمعه و جایگاه آن توسط معظم له را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدوارم نماز و ائمه جمعه با توجه کامل، این رهنمودها را در صحنه عمل تعقیب کنند که نماز جمعه از یک طرف نگاه به مردم و جامعه اسلامی دارد و از طرفی وظیفه خطیب جمعه این است همه این حرکت را با نگاهی که جلب رضایت خدا است، انجام دهد.

کد خبر 1745054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha