آیت الله مظاهری: اعتقاد به معاد مانع از تکبر و زشتی‌ها در دل و فکر می‌شود

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: ایمان و اعتقاد به معاد مانع از تکبر و زشتی ها در اعمل، گفتار و دل و فکر انسان ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری در درس اخلاق هفتگی به نظارت بر اعمال انسان اشاره کرد و اظهارداشت: ناظران اعمال بر له و علیه ما در آخرت شهادت می دهند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: ناظران از خوبی ها و بدی های ما شهادت می دهند و اگر به فکر آخرت و معاد باشیم آنگاه همواره از اعمال، افکار، گفتار و دل خود مراقبت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه فکر و دل ما نیز تحت نظارت است، تصریح کرد: ایمان و اعتقاد به معاد مانع از تکبر و زشتی ها در اعمل، گفتار و دل و فکر انسان ها می شود و خوبی ها به جای بدی در وجودمان رشد خواهد کرد.

آیت الله مظاهری پروردگار و معصومین(ع)، ملائکه، اعضا و جوارج را از جمله ناظران بر اعمال، گفتار، کردار و فکر و دل انسان معرفی کرد و اذعان داشت: پروردگار و ائمه معصومین(ع) ناظر بر تمام اعمال انسان هستند و از رفتارهای زیبای ما خرسند و زشتی ها مایه خجالت چهارده معصوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه رافت و مهربانی شیعیان خوشحالی خاندان عصمت و طهارت ها را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اهل البیت(ع) از زشتی اعمال شیعیان خجالت می کشند و این بسیار بد است که آنان از کارهای غلط ما خجل بشوند و چه خوب است که مایه افتخار باشیم.

آیت الله مظاهری بی توجهی به معاد را عامل بسیاری از زشتی ها در دنیا دانست و گفت: این وضع موجود که نگرانی هایی را به همراه داشته، همه ناشی از اعمال انسان ها بوده و اگر رفتارشان را اصلاح کنند خوبی ها گسترش می یابد.

وی با اشاره به توطئه چینی دشمن برای مبارزه با دینداری و رفتارهای خوب، خاطرنشان کرد: آن ها می خواهند نسل آینده به سمت پوچی بروند آنگاه از حالا برنامه ریزی کرده اند و همین کار باعث بی دینی خواهد شد.

مرجع تقلید عالم تشیع یادآورشد: برای حفظ دین خود و آیندگان دستورات دینی را رعایت کرده و نسبت به معاد و نتیجه اعمال خود از زشتی ها دور شویم.

کد خبر 1745099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha