استقبال گرم هنرمندان از جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «معراج» بمبئی

به همت خانه فرهنگ ایران در بمبئی، جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «معراج» در حالی فعالیت اجرایی خود را آغاز می‌کند که هنرمندانی از کشورهای بنگلادش، ترکیه، اردن و ... برای شرکت در این رویداد فرهنگی اظهار تمایل دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پس از آغاز فعالیت اجرایی جشنواره بین‌المللی خوشنویسی معراج به دبیری یوسف حسین گوری، خوشنویس مطرح هندی، شرایطی مانند تبلیغات گسترده این رویداد در فضای مجازی و حضور خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به عنوان حامی اصلی آن موجب شد بسیاری از هنرمندان خوشنویس از کشورهای دیگر همچون بنگلادش، ترکیه، اردن و ... برای شرکت در این رویداد فرهنگی اظهار تمایل داشته باشند.

پیش‌بینی این رویداد در ابتدا با حضور چهار خوشنویس از کشور هند و دو هنرمند خوشنویس و تهذیب کار از جمهوری اسلامی ایران بود، اما پس از اطلاع رسانی و پیشتیبانی‌ها و مساعدتهای لازم خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و دانشکده مولانا آزاد شهر اورنگ، تعداد هنرمندان به ۲۵ نفر افزایش یافت که در نوع خود در کشور هند بی نظیر بوده است.

قرار است این رویداد فرهنگی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه سالروز مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در قالب رشته‌های خوشنویسی آیات قرآنی، تذهیب و نقاشی خط اسلامی (۱۶ تا ۱۹ بهمن‌ماه)  به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و با همکاری دانشکده مولانا آزاد شهر اورنگ آباد در این دانشکده برگزار شود.

کد خبر 1745221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha