۱۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر خراسان جنوبی تجلیل شدند

آیین تجلیل از نامداران فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت استان خراسان جنوبی، در قالب سفر کاروان «هفت بحر هنر» در محل فرهنگسرای هنر بیرجند برگزار شد و ۱۰ نفر از چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر این استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان شامگاه شنبه (۳۰ دی) با حضور استاندار، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کشور و جمعی از هنرمندان و نامداران این استان در محل فرهنگسرای بیرجند برگزار شد.

ششمین آئین نکوداشت که از سوی صندوق اعتباری هنر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، ذیل سفر«هفت بحر هنر» برگزار شد، اسماعیل آذر (استاد ادبیات فارسی)، ابوالفضل پورعرب و فرهاد قائمیان بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون کشور حضور داشتند.

در این مراسم نکوداشت از ۱۰ نفر از هنرمندان شاخص استان در رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، نویسنده و موسیقی چون محمدجعفر یاحقی، محمدرضا حقگو، پوفسور مهدی بلالی مود، احمد کامیابی مسک، محمود رفیعی و همچنین غلامرضا بهنام، مهدی اسماعیلی مود و برادران احمد، محمد و ابراهیم سلم‌آبادی دارای درجه یک هنر تجلیل شدند.

سید مجید پور احمدی- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم اظهار کرد: حضور ما در این استان در ابتدای حرکت کاروان هفت بحر هنر به ما چشم‌اندازهای بسیار بلندتری داد که امیدواریم استان‌های بعدی نیز همانطور که شما مردم عزیز و فرهنگ دوست بیرجند به این آیین نکوداشت علاقه نشان دادید، استقبال کنند.

وی یادآور شد: آئین نکوداشت هنرمندان و نامداران فرهنگ و هنر پیش از این در خوانسار، گیلان، زنجان، اردبیل و بم، توسط صندوق اعتباری هنر و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر، پیشکسوتان، نامداران، خانواده‌ها و مردم استان‌ها قرار گرفت.

کد خبر 1745377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha