کنفرانس بین المللی درباره زکات در شهر پریپوله صربستان

کنفرانس بین المللی «نقش زکات در جلوگیری از فقر و کاهش فاصله‌های اجتماعی در میان مسلمانان» در شهر پریپوله صربستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اتحاد العالم الاسلامی، شورای اقلیت اسلامی صربستان با توجه به تلاش‌های مستمر، کنفرانس بین‌المللی را با موضوع «نقش زکات در جلوگیری از فقر و کاهش فاصله‌های اجتماعی در میان مسلمانان» را با نظارت شورای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین برگزار کرد.

این کنفرانس با حضور تعدادی از نمایندگان جوامع اسلامی منطقه، دانشجویان دانشکده های اسلامی، متخصصان و علاقمندان به موضوع زکات در شهر پریپوله واقع در منطقه زلاتیبور در جنوب غربی صربستان برگزار شد.

دکتر مولداو دودیچ، رئیس مسجد اقلیت اسلامی در جمع حاضران، با ابراز خوشحالی از حضور گسترده، بر اهمیت نقش زکات در ساختن و شکوفایی جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: زکات امری ضروری است. زکات نظام اسلامی در درجه اول به دنبال همبستگی و یکپارچگی است.

 در این همایش نمایندگان انجمن علمای بوسنی و هرزگوین به منظور قدردانی از زحمات و فعالیت های مسلمانان هدیه ای را به رئیس جامعه اسلامی تقدیم کردند.

وحید ارناؤوت، رئیس اداره زکات جامعه اسلامی در بوسنی و هرزگوین به مهم‌ترین روش های جمع آوری و توزیع زکات اشاره کرد.

در این کنفرانس «دکتر رفعت شاهینوویچ» از دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در بیهاچ، «سعید کاریست»  رئیس اداره دین و معارف جامعه اسلامی در اسلوونی و دکتر «الویر دورانوویچ» در مورد تجربه و چالش های جمع آوری زکات، اهمیت پرداخت زکات و جمع آوری زکات سازماندهی شده برای دستیابی به اهداف اجتماعی در بوسنی و هرزگوین سخنرانی کردند.

 درپایان این کنفرانس، تعدادی از شرکت کنندگان و پژوهشگران این فرصت را داشتند که طرح‌های خود را ارائه کنند.

کد خبر 1745430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha