خاطرات تلخ و شیرین نگهبان بازنشسته مسجدالاقصی

صالح الدویک، نگهبان بازنشسته مسجدالاقصی درباره خاطرات تلخ و شیرین خود صحبت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره،  صالح الدویک (ابوکامل) به مدت ۲۰ سال به عنوان نگهبان در مسجد الاقصی کار کرده است و سپس بازنشسته شده است و هم اکنون نیز  خود را وقف عبادت در  این مسجد کرده است.

الدویک هر روز به مسجدالاقصی می‌رود و از نماز ظهر تا بعد از نماز مغرب آنجاست و به  حمد فراوان خداوند و خواندن قرآن بین هر دو نماز می‌پردازد.

محل کار الدویک بین  قبه الصخره، مصلای القبلی و درهای مسجدالاقصی بود، اما وی تجربه خود در قبه الصخره را لحظات سخت و دشوار عنوان می‌کند.

وی در مورد آن لحظات سخت در سال ۲۰۱۳ گفت: نیروهای اشغالگر سعی کردند به مصلای القبلی حمله کنند و افسر پلیس اسرائیل از او خواست که افراد داخل آن را تخلیه کند و وی پاسخ داده بود که شما مسئول من نیستید و من از شما دستور نمی‌گیرم و پس از بحث، افسر پلیس صهیونیستی به سربازانش دستور داد و آنها با ۳ بمب به سمت من پرتاب کردند که سمت چپ و صورتم سوخته بود و سپس من را به بیمارستان المقاصد منتقل کردند.

این نگهبان که از سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده است، معتقد است که کار در مسجد الاقصی علاوه بر اینکه وظیفه‌ای است که باید انجام دهد و امیدوار است که اجر و ثواب کار او در مسجدالاقصی برای او نوشته شود.

این نگهبان مسجدالاقصی از فلسطینی‌های اهل قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ خواست که در این مسجد حضور داشته باشند و آن را بازسازی کنند، زیرا اگر ما مسجدالاقصی را رها کنیم، جای ما را خواهند گرفت.

کد خبر 1745643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha