طوفان الاقصی نقش مهمی در استیصال استکبار جهانی داشت

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه نقش طوفان الاقصی در استیصال استکبار جهانی در جبهه های دیگر از جمله یمن اشاره کرد و تصریح کرد: اسرائیل یک قدرت و ارتش پوشالی برای خودشان درست کرده بودند اما کاری که در طوفان الاقصی رخ داد نشان داد که آنها این قدرت را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «نور علی دیلم» مدیر مرکز اسلامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به بیداری اسلامی رخ داده، امروز بیداری همه وجدان های انسان های آزادیخواه در سراسر جهان اتفاق افتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که علما و اندیشمندان می توانند این جهاد تبیین را در همه عرصه ها داشته باشند. اگر علمای جهان اسلام آگاه شوند. نقش این اتحاد و همدلی را درک نمایند و علاوه بر آن نیز رو به جلو حرکت کنند و به همان نگاه مقام معظم رهبری که رسیدن به تمدن نوین اسلامی است حرکت کنند، موفق می شوند ضمن اینکه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی می بایست اختلافات را کنار بگذاریم، بر اشتراکات تکیه کنیم و همچنین نگاه به آینده نیز داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: معتقدیم این نشست ها هم همدلی کشورهای اسلامی را با یکدیگر بیشتر می کند و هم می تواند ید واحدی در مقابل استکبار جهانی باشد. هر چند ما از مجامع بین اللملی انتظار چندانی نداریم اما می توانیم این شکایت خودمان را به دادگاه های بین الملی و سازمان ملل اعلام کنیم که ما مسلمانان با هم متحدیم و علیه هر گونه جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی نیستیم .

حجت الاسلام دیلم، نقش طوفان الاقصی در استیصال استکبار جهانی در جبهه های دیگر از جمله یمن اشاره کرد و تصریح کرد: اسرائیل یک قدرت و ارتش پوشالی برای خودشان درست کرده بودند که خیلی از کشورهای اسلامی هم متاسفانه پذیرفته بودند و به دنبال عادی سازی با رژیم غاصب و موقت صهیونیستی بودند اما کاری که در طوفان الاقصی رخ داد نشان داد که آنها این قدرت را ندارند و همه کشورهای اسلامی مجدد می توانند علیه اسرائیل قیام کنند.

وی، به نقش طوفان الاقصی در گسترش اسلام در خارج از مرزهای کشورهای اسلامی بیان کرد: جدا از این موضوع، هم شعیه در قضیه طوفان الاقصی بیشتر معرفی (یمن و ایران) شد  و هم بحث خود مسلمانان، چون برای ما حزب الله لبنان و همچنین حماس و اهل سنت هیچ فرقی ندارند، همه اینها حامی مظلومان عالم هستند . نکته  اینجاست که اکنون آزادیخواهان جهان با هر مرام با هر دین و با هر گرایشی که هستند، همه دست به دست هم دادند و  ماهیت امریکا، انگلیس و صهیونیست را هم می شناسند و از مردم فلسطین حمایت می کنند.

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه این مساله یکی از آرمان های انقلاب اسلامی، قرآن و اسلام است. گفت: یکی از مباحث مهم اسلام، جهاد و دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است. وقتی که غیر مسلمان هم این اندیشه بالا را در حوزه جهاد به معنای واقعی که مقابله با ظالمین است را ببینند قطعا گرایش آنها به مکتب انسان ساز اسلام، قرآن و سنت پیامبر (ص) بیشتر خواهد شد.

کد خبر 1745683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha