فروش آخرت به دنیای دیگران!

در روایتی از پیامبر اسلام(ص) آمده «بدترین مردم کسی است که آخرتش را به دنیایش بفروشد و بدتر از او کسی است که آخرت خود را برای دنیای دیگران بفروشد.»

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ حجت الاسلام محمدحسین مدبر

پیامبر(ص):  شَرُّ الناسِ مَن باعَ آخِرَتَهُ بِدُنیاهُ،و شَرٌّ مِن ذلک مَن باعَ آخِرَتَهُ بدنیا غَیرِهِ «بدترین مردم کسی است که آخرتش را به دنیایش بفروشد و بدتر از او کسی است که آخرت خود را برای دنیای دیگران بفروشد.»در بستر زندگی بسیاری اوقات بر سر دو راهی دنیا و آخرت قرار می گیرم که ناگزیر بایستی از این دوگانه یکی را برگزینیم. همواره می توان چنین کرد اشتباه محض و خدعه نفس. باید دست به گزینش زد.

با دو قبله در ره معبود نتوان زد قدم  با رضای دوست باید یا هوای خویشتن

پیامبر اکرم(ص) فرموده اند «بدترین مردم کسانی اند که بر سر این دو راهی همواره دنیا را بر می گزینند. هوای نفس خوبس را و لذات زودگذر را و مشتهیات نفس حیوانی را و شهوت و غضب را بر می گزینند. دنیای فانی را بر عالم جاودانی ترجیح می دهند.

اینها فریفتگان جاذبه ها و زرق و برق های زودگذر دنیا می شوند و سرنوشت ابدی خویش را به ثمن بخس می فروشند. کودک صفتانی که مشغول و مغرور لهو و لعب دنیایند و هیچ گاه به بلوغ فکری و اعتقادی نمی رسند.

اینان چه بد بندگانی اند؛ اما از اینان بدتر و در میان این بدها بدترین، کسانی اند که آخرت خویش را و سرنوشت جاودانه خویش را و عاقبت کار خویش را صرف و خرج دنیای دیگران می کنند.

گروه اول در قبال از دست دادن آخرت و بهشت و رضوان حضرت حق به لذت دنیایی می رسیدند و بهره ای و لذتی نصیبشان می شد؛ اما این سیه بختان هم سعادت اخروی را از دست می دهند و هم لذت دنیایی را. جهنمی می شوند تا دنیای دیگران را به زعم خودشان تبدیل به بهشت کنند.

بلکه برای آبادی دنیای دیگران؛ بنابراین خویش را هم از دنیا محروم می سازند و هم از آخرت «خسر الدنیا و الاخره ذلک هو الخسران المبین».

تعجب نکنید در انتخابات بعضی از نامزدها جزء گروه اول هستند و شماری از هوادارها جزء گروه دوم؛ مراقب باشیم جزء هیچ کدام نباشیم. بنده خدا باشیم نه بنده خود و نه بنده دیگران. دغدغه مند انجام وظیفه باشیم.

کد خبر 1745689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha