لزوم تبیین علمی حماسه ششم بهمن آمل در تراز ملی

عزیززاده گرجی با تاکید براینکه حماسه ششم بهمن آمل باید از سطح توصیف به سطح تحلیل و تبیین برسد، گفت: محققین و پژوهشگران باید با برگزاری کرسی های علمی زمینه واکاوی ابعاد این حماسه مردمی و اسلامی را فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران سومین همایش علمی ملی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در دانشگاه مازندران، بابلسر ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان به ویژه ۴۱شهید حماسه ششم بهمن آمل با بیان اینکه بصیرت و هوشیاری مردم شریف آمل باید همواره با سربند هزار سنگر به عنوان یک افتخار در تاریخ اسلام و ایران اسلامی باقی بماند، اظهار کرد: باید پدیدار شناسانه با حماسه ششم بهمن آمل برخورد شود.

لزوم تبیین علمی حماسه ششم بهمن آمل در تراز ملی

وی با بیان اینکه دنیا باید بداند پایبندی مردم به انقلاب اسلامی راز ماندگاری و تداوم انقلاب است، گفت: مردمی بودن حماسه ششم بهمن آمل موجب شد تا امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از این حماسه سخن به میان آوردند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه هر زمانی که کار به مردم واگذار شد برکات بیشماری همراه داشت، افزود: تشکیل ستاد مردمی و دبیرخانه دائمی بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل اقدام شاسته تحسین برای پاسداشت این حماسه مردمی اسلامی است.

وی با بیان اینکه محققین و پژوهشگران باید با برگزاری کرسی های علمی زمینه واکاوی ابعاد حماسه ششم بهمن آمل فراهم نمایند، گفت: تبیین اهداف و ابعاد این حماسه باید با پشتوانه علمی صورت بگیرد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مطالعات حماسه ششم بهمن آمل از دریچه تاریخ نگاری فرهنگی باید به صورت موضوعی انجام شود، ادامه داد: به طور نمونه نقش بازاریان، معلمان، مادران، کارگران، دانش آموزان و دانشجویان و... و. در حماسه ششم بهمن آمل بررسی و تبیین شود.

لزوم تبیین علمی حماسه ششم بهمن آمل در تراز ملی

وی با بیان اینکه ششم بهمن آمل باید به عنوان یک مدل و الگوی عبرست ساز برای نسل نو تبیین شود، خاطرنشان شد: باید گفتمان سازی با استفاده از زبان هنر و بهره گیری از توان هنرمندان و فرهیختگان حوزه فرهنگ و ادب برای تبیین این حماسه مردمی صورت بگیرد.

عزیززاده گرجی برلزوم تولید آثار هنری نظیر سرود، تئاتر و نقاشی های دیواری با محوریت حماسه مردمی ششم بهمن آمل تاکید کرد.

وی در ادامه به انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و خواستار ورود جدی مردم و مسئولین برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات شد و گفت: دشمن برای تضعیف انتخابات و تحریم انتخابات هزینه می کند و تلاش دارند سیاه نمایی از دستاوردهای نظام داشته باشند که باید برای تقویت حضور مردم در پای صندوق های رأی تلاش کنیم.

عزیززاده گرجی به چهار راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت در انتخابات بیان کرد: مسئولین باید زمینه ساز حضور مردم در انتخابات باشند.

کد خبر 1745713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha