سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی سازمان همیاری شهرداری‌ها در خراسان جنوبی

فاطمی از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی سازمان همیاری شهرداری‌ها در طی دو سال گذشته در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمد اسماعیل فاطمی امروز دوشنبه (۲ بهمن) در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: در این استان سازمان همیاری شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی است که در سال ۸۴ تاسیس شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی افزود: کمک به تأمین خودکفایی شهرداری‌ها، اهتمام در کاهش اتکای اعضاء به درآمدهای ناپایدار جهت اداره امور شهر و شهرداری و افزایش توان مالی و فنی شهرداری‌ها از طریق ایجاد در آمد های ناشی از تولید، فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی از اهداف سازمان همیاری شهرداری‌ها است.

وی در ادامه به تشریح وظایف ۱۸‌گانه این سازمان پرداخت و گفت: ارائه انواع خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداری و مالی به شهرداری‌ها، ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت مورد نیاز شهرداری‌ها،انجام عملیات پیمانکاری در رشته کارهای عمومی اعم از ابنیه و تأسیسات، احداث کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی،صنعتی، معدنی و استحصال انواع مصالح معدنی و ساختمانی، تأمین ماشین آلات عمرانی، اعطاء وام به شهرداری‌ها و مشارکت در طرح‌های درآمدزای آن‌ها از جمله این وظایف است.

فاطمی با بیان فعالیت ۳۱ شهرداری در سطح استان، بیان کرد: در دوره جدید، سه هدف اصلی ایجاد درآمد از طریق فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان و کشور، کمک و پشتیبانی شهردری‌ها و همچنین کمک‌ به توسعه زیرساخت‌های استان و کشور برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در ۶ حوزه ورود کرده‌ایم، ادامه داد: در حوزه معدن با ایجاد یک شرکت تخصصی معدنی، اکنون شروع فعالیت‌های معدنی به صورت تخصصی انجام می‌شود.

فاطمی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدماتی و گردشگری، یادآور شد: ایجاد مجتمع خدمات رفاهی تیر پارک سربیشه از مهم‌ترین پروژه‌ها است که در فاز اول به ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۷۰ میلیارد تومان توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان تأمین می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال آینده ورود به حوزه گردشگری مرکز استان خواهیم داشت، افزود: در این راستا مذاکره‌هایی پیرامون سرمایه‌گذاری در باغ اکبریه و رحیم‌آباد انجام داده‌ایم و در صورت تفاهم سال آینده ورود می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی از⁠ اخذ مجوز احداث اولین پایانه تخصصی فرآورده‌های نفتی کشور در ماهیرود خبر داد و گفت: این اولین پایانه تخصصی فرآورده‌های نفتی در مرز است که در مرحله تخصیص زمین هستیم.

فاطمی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تولید قطعات بتنی، ورود به انبوه‌سازی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مرزی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طی دو سال گذشته سازمان همیاری شهرداری‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام داده است، گفت: تخصیص وام پشتیبانی از پروژه‌های شهرداری و کمک به توسعه ناوگان شهرداری‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی در ادامه افزود: در یک سال اخیر بعد از ۱۷ سال، با جلسات متعدد در پنج مجموعه سازمان همیاری خراسان رضوی سهیم شده‌ایم.

فاطمی بیان کرد: در سه شرکت ارزیابی سهام انجام و مشخص شده است که به زودی به صورت نقد یا غیر نقد وارد استان می‌شود.

کد خبر 1745717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha