چالش‌های هویتی زن مسلمان در همابش الگوی فاطمی بررسی می شود

رئیس همایش بین‌المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» گفت: این همایش با هدف ارائه تصویر روشن از الگوی سوم زن و پاسخ به چالش‌های حوزه زنان در سال 1403 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام محمود احمدی میانجی رئیس همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی امروز در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی در راستای نگاه انقلاب اسلامی به زن برگرفته از مبانی اسلام ناب محمدی همایش بین المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی را در سال ۱۴۰۳ برگزار کند.

رئیس موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی ادامه داد: ما در این همایش در صدد آن هستیم که بخشی از نگاه متعالی و مترقی انقلاب اسلامی که برگرفته از مبانی اسلام ناب محمدی است با کمک محققان و پژوهشگران به جهان تشنه حقیقت معرفی و عرضه کنیم.

وی افزود: در راستای رهنمود مقام معظم رهبری مدظله العالی، ما معتقدیم امروز و با گذشت سالیانی از انقلاب اسلامی همچنان کشمکشی جدی و اساسی بین الگوی زن مسلمان با الگوی مادی غربی در جریان است و غربی ها همواره در تلاشند نگاه و عملکرد غلط خود را در دنیا رایج کنند که در این مسیر هوچی‌گری های تبلیغاتی و رسانه ای را همواره در دستور کار دارند.

رئیس همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی تصریح کرد: راهبرد ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری ما تثبیت و نهادینه سازی الگوی زن مسلمان با تمسک به الگوهای برجسته دینی الگوی فاطمی و زینبی و مریمی و آسیه ای  و غلبه بر فرهنگ منحط غربی از اهداف راهبردی این همایش بین المللی است.

 حجت الاسلام احمدی میانجی گفت: در لبیک به راهبرد اعلامی مقام معظم رهبری ماتلاش داریم در مسیر این حرکت، ذهن‌ها را از حرف‌های کلیشه ای فرآورده ی غربی خالی کنیم و بر این باوریم که زن در تعریف غالباً شرقی همچون عنصری در حاشیه بی‌نقش در تاریخ سازی و در تعریف غالباً غربی به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و انرژی جنسی برای مردان در خدمت سرمایه‌داری جدید است معرفی می‌شد.

وی افزود: ما معتقدیم زن در انقلاب اسلامی ایران الگوی سوم یعنی زن نه شرقی و نه غربی است زن مسلمان ایرانی ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز زندگی و اجتماع بود؛ می‌توان خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز کنشگر و نقش آفرین بود و فتوحاتی بزرگ به ارمغان آورد.

رئیس موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی اتصریح کرد: در الگوی زن مسلمان که بر اساس معرفت شناسی الهی شکل گرفته، زن نقاط قوت زنانه‌ خود را با ایمان و عفت همراه می کند و با چنین ترکیبی قادر به نقش آفرینی منحصر به فردی می شود و این گونه ارزش و تشخص زن معنا می‌یابد.

حجت الاسلام احمدی میانجی گفت: ما در این همایش در صدد تصویر روشن از الگوی زن نه شرقی و نه غربی و پاسخ به چالش‌های است که در این عرصه مواجه هستیم و از همه اندیشمندان و پژوهشگران  دعوت می کنیم تا ما را در رسیدن به این مهم یاری کنند.

وی افزود: غربی ها همواره در تلاش هستند نگاه و عملکرد غلط خود را در دنیا رایج کنند و در این مسیر هوچی‌گری های تبلیغاتی و رسانه ای را همواره در دستور کار دارند بنابر راهبرد ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری ما تثبیت و نهادینه سازی الگوی زن مسلمان با تمسک به الگوهای برجسته دینی الگوی فاطمی و زینبی و مریمی و آسیه ای و غلبه بر فرهنگ منحط غربی از اهداف راهبردی این همایش بین المللی است.

کد خبر 1745762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha