اتحاد رهبران مسلمان و مسیحی برای مقابله با تروریسم در فیلیپین

رهبران کاتولیک و مسلمان برای مبارزه با تروریسم از طریق گفتگوی میان ادیانی با هم متحد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « politico»، رهبران کاتولیک و مسلمان برای مبارزه با تروریسم از طریق گفتگوی میان ادیانی با هم متحد می‌شوند.

با تأکید بر اهمیت احترام متقابل و درک متقابل، پس از یک حادثه بمب‌گذاری محکوم‌کننده در دانشگاه ایالتی میندانائو، متحد می‌شوند.

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت خبری کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین منتشر شده است، رهبران کاتولیک و مسلمانان توافق کرده‌اند که برای مبارزه با تروریسم به گفت‌وگوهای بین‌ادیانی بیشتری نیاز است.

پس از یک حادثه بمب‌گذاری در دانشگاه ایالتی «میندانائو» رهبران کاتولیک و مسلمان گفتند که با تاکید بر اهمیت احترام  و درک متقابل، باید وحدت میان مسلمانان و مسیحیان از طریق گفتگو ایجاد شود.

گفتگوی پیشنهادی توسط رهبران کاتولیک و مسلمان پس از نشستی که در شهر «کوتاباتو» به مناسبت دهمین سالگرد روز صلح ۲۴ ژانویه برگزار شددر بیانیه موسوم به «ادیان برای صلح» اعلام شد.

این بیانیه در واکنش به حادثه بمب گذاری ۳ دسامبر ۲۰۲۳ در دانشگاه ایالتی میندانائو (MSU) در شهر ماراوی که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن ۴۷ نفر شد، صادر شد.

رهبران مذهبی این حمله را یک اقدام شیطانی توصیف کرده و گفتند چنین اقداماتی باید از سوی آموزه های هر دین در جهان محکوم شود.

آنها اعلام کردند که کشتن غیرنظامیان بیگناه توسط تروریست ها تحت پوشش دین، یک اقدام غیردینی مذموم و ظالمانه است که به شدت در تضاد با اعتقادات مسلمانان و مسیحیان قرار دارد.

کد خبر 1745834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha