برگزاری بزرگ‌ترین کنفرانس میان ادیانی در مسجد «استقلال» اندونزی

رهبر کاتولیک‌های جهان ریاست کنفرانس میان‌ادیانی را در مسجد استقلال واقع در بزرگ‌ترین کشور عمدتا مسلمان جهان را در ماه سپتامبر بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « news۴social»، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان ریاست یک مجمع میان‌ادیانی را در مسجد استقلال واقع در بزرگ‌ترین کشور عمدتا مسلمان جهان را در ماه سپتامبر بر عهده خواهد داشت.

پاپ قرار است در طولانی‌ترین و پیچیده‌ترین سفر دوره پاپی خود به اندونزی برود و از بزرگ‌ترین مسجد این کشور بازدید کند.

واتیکان اعلام کرد که پاپ سفر خود را از ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) آغاز کرد و این سفر تا ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) ادامه خوهد داشت.

رهبر کاتولیک‌های جهان در این سفر به اندونزی، تیمور شرقی، گینه نو و سنگاپور خواهد کرد.

پاپ فرانسیس در روز سوم سپتامبر وارد جاکارتا خواهد شد و پس از سخنرانی برای دیپلمات‌ها، کنفرانس‌هایی را با حضور روحانیون و توده‌های عمومی برگزار می‌کند و ریاست کنفرانس میان‌ادیانی در مسجد استقلال پایتخت را بر عهده خواهد داشت.

دیدار با افراد جوان، افراد ناتوان، مردان و زنان سالخورده و جلسات مشترک فرانسیس با رهبران مذهبی از جمله برنامه‌های پاپ در این سفرخواهد بود.

این سفر ابتدا برای سال ۲۰۲۰ تدارک دیده شده بود، اما آغاز همه‌گیری کرونا موجب لغو آن شد.

گفتنی است، «احمد الطیب»، شیخ الازهر مصر و پاپ فرانسیس رهبر روز چهارم فوریه ۲۰۱۹ میلادی، سندی را در ابوظبی تحت عنوان برادری انسانی و صلح جهانی و همزیستی مشترک امضا کردند و پیشنهاد چهار کشور عربی خاورمیانه و شمال آفریقا بر اساس آن دیدار و سند امضا شده در آن در سازمان ملل متحد مطرح شد.

کد خبر 1771528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha