لزوم حرکت صنایع به سمت استفاده از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر

اشرفی با بیان لزوم حرکت صنایع به سمت استفاده از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر، گفت: پیک بار مصرف برق استان ۴۰۰ مگاوات است که می‌توان برنامه‌ریزی کرد همین میزان تولید انرژی تجدیدپذیر را در افق ۱۰ ساله به ظرفیت تولید برق استان اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز چهارشنبه (۴ بهمن) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که جلسات تخصصی و موردی پیرامون این موضوع برگزار شود تا شاهد افزایش نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیک بار مصرف برق استان ۴۰۰ مگاوات است، گفت: می‌توان برنامه‌ریزی کرد که همین میزان تولید انرژی تجدیدپذیر را در افق ۱۰ ساله به ظرفیت تولید برق استان اضافه کنیم.

وی با بیان وجود پتانسیل انرژی‌های تجدیدپذیر در استان و سازگاری آن با زیست بوم منطقه، افزود: با استفاده بیشتر از تولیدات انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان جایگاه بسیار خوبی در این صنعت داشته باشیم.

اشرفی بر لزوم حرکت صنایع به سمت استفاده از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری هم پیگیری‌های از سمت استانداری در حال انجام است تا شاهد توسعه و رفع دغدغه سرمایه‌گذاران در این زمینه باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: برای پذیرش قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به عنوان وثیقه تسهیلات براساس نامه بانک مرکزی هم اگر چارچوب و الگوی بیاورید به عنوان مصوبه لازم‌الاجرا برای بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی دُرح در شهرستان سربیشه، گفت: ۱۰ مگاوات از این مقدار تا پایان سال جاری به شبکه برق استان متصل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اشرفی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی ۵ هزار نیروگاه پنج کیلوواتی در خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده است که این طرح در راستای افزایش درآمد روستاییان پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی همچنین بسیج سازندگی از محل تسهیلات متولیان اجرای این طرح هستند.

وی در پایان تأکید کرد: مجموعه دادگستری خراسان جنوبی از جمله دستگاه‌های نظارتی برتر در استان است که نگاه حل مسئله و بیشترین حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران را دارد که در این راستا از این مجموعه تشکر و قدردانی می‌کنیم.


 

کد خبر 1745862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha