کلمه «آتش‌بس»به جای «بایدن» در برگه‌های انتخابات مقدماتی آمریکا

فعالان صلح از رای دهندگان آمریکایی که به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در انتخابات مقدماتی، رای می‌‎دهند درخواست کرده‌اند که در اعتراض به مدیریت «جو بایدن» در جنگ غزه به جای نوشتن نام او در برگه‌های انتخاباتی از کلمه «آتش‌بس» استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، فعالان صلح از رای دهندگان آمریکایی که به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در انتخابات مقدماتی، رای می‎دهند درخواست کرده‌اند که در اعتراض به مدیریت «جو بایدن» در جنگ غزه به جای نوشتن اسامی نامزدها روی برگه های رای خود کلمه «آتش بس» را بنویسند.

«ائتلاف گروه‌های محلی ضد جنگ» گفتند که این تلاش به آمریکایی‌ها اجازه می دهد تا خشم خود را از بایدن به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه توسط اسرائیل ابراز کنند.

رای دهندگان در «نیوهمپشایر»، امروز (سه شنبه ۳ بهمن) نامزد مورد نظر خود را در رقابت‌ دموکرات‎ها با جمهوری خواهان در روز سه شنبه انتخاب خواهند کرد.

«ائتلاف گروه‌های محلی ضد جنگ» در پیام توئیتری خود نوشت: در سه ماه گذشته، در حالی که جهان شاهد ادامه بدتر شدن جنگ در غزه بود، دولت بایدن همه خواسته‌ها را برای درخواست آتش‌بس و پایان دادن به حمایت آمریکا از اسرائیل رد کرد، بنابراین ما مبارزه خود را به جایی می‌بریم که دموکرات‌ها بیشتر به این مسئله اهمیت دهند.

در حالی که جو بایدن تقریبا در اواخر سال جاری نامزدی دموکرات‌ها را بر عهده دارد، باید بداند که اگر از شنیدن صدای رای دهندگان خود امتناع کند، راه سختی برای کسب دوباره کرسی ریاست جمهوری دارد.

بر اساس آخرین آماری که روز دوشنبه توسط وزارت بهداشت غزه منتشر شد، اسرائیل در حملات بی امان هوایی، زمینی و دریایی خود به غزه دست کم ۲۵ هزار نفر را کشته است که حدود ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

سازمان‌دهندگان کمیپن «رای به آتش‌بس » اشاره نکرده‌اند که چه نوع مشارکتی برای کمپین موفقیت‌آمیز خواهد بود و مشخص نیست که این اقدام چقدر تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از داوطلبان این کمپین انتخاباتی گفت: من این کار را در حالی انجام می‌دهم که بیش از ۸۰ درصد از رای‌دهندگان دموکرات طرفدار آتش‌بس برای غزه هستند و با ادامه کشتار غیرنظامیان مردان، زنان و کودکان در فلسطین با سلاح‌های تامین‌شده توسط آمریکا مخالفند.

«کریس بالچ» نماینده سابق دموکرات در کنگره آمریکا نیز در ویدئویی که برای توئیتر ارسال شده است، گفت که این اقدام می‌تواند بر روی آرای جو بایدن در انتخابات اصلی تاثیر بگذارد، بنابراین ممکون است بر روی تغییر روند او در حمایت از مردم غزه موثر باشد.

اما «ماریان ویلیامسون»، نماینده دیگری که در رای گیری دموکرات‌ها حضور داشت گفت که کمپین «رای به آتش‌بس» هیچ کمکی به شهروندان غزه نمی کند.

کد خبر 1745871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha