آغاز ساخت و بهره برداری ۳ طرح آموزشی و بهداشتی در مشهد

مراسم افتتاح یک مدرسه و یک خانه بهداشت و آغاز عملیات اجرایی یک مدرسه دیگر در شهرستان مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز سه شنبه(۳ بهمن ماه) در ادامه طرح سه شنبه های امید در مشهد، مراسم افتتاح یک هنرستان پسرانه در منطقه کشمیری مشهد و آغاز عملیات اجرایی یک دبیرستان دخترانه در روستای زیرکن منطقه تبادکان برگزار و همچنین یک مرکز خدمات جامع سلامت در روستای کال زرکش به بهره برداری رسید.

محسن داوری، فرماندار مشهد در این مراسم اظهار کرد: در ادامه طرح سه شنبه های امید و افتتاح هر سه شنبه یک مدرسه، امروز نیز ضمن افتتاح یک مدرسه وخانه بهداشت، عملیات اجرایی یک مدرسه دیگر نیز آغاز و  مقرر شده است این مدرسه شش کلاسه تا تیرماه سال آینده افتتاح شود و در همین راستا نیز از مردم و خیرین درخواست  میکنیم در ساخت این مدرسه و بهره برداری از آن، مسئولان را حمایت کنند.

وی ادامه داد: براساس قولی که به مردم داده ایم، در هر سه شنبه امید، یک مدرسه و هر ۱۵ روز یک مرکز درمانی افتتاح خواهیم کرد.

داوری به افتتاح سومین مرکز بهداشت در شهرستان مشهد و نوآوری‌های انجام شده در آن هم اشاره کرد و گفت: این مرکز می‌تواند به حدود ۳۰ هزار نفر از مردم منطقه خدمت‌رسانی کند. 

وی ادامه داد: در کنار خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاه نیز در این مرکز ارائه می‌شود تا مردم زرکش هم بتوانند از این خدمات درمانی بهره ببرند و این نهضت تا زمانی که مسائل و مشکلات برطرف شود، ادامه دارد.

مدرسه کانکسی که تجهیز شد

محمدحسین عبداللهی، رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز در این مراسم بیان کرد: این دبیرستان پسرانه در گذشته به صورت کانکسی فعال بود و دختران دانش آموز هم در این مکان تحصیل می‌کردند و اکنون برای دانش آموزان دبیرستانی مقطع دوم افتتاح شده و توسعه یافته است. 

وی بیان کرد: این هنرستان چهارمین طرحی است که به همت بنیاد علوی، افتتاح می‌شود؛ همچنین سومین طرح پرافتخاری است که در این منطقه به بهره برداری می‌رسد و دو طرح دیگر نیز در دست افتتاح است.

وی افزود: این مدرسه نیز به صورت کانکسی بود و برای دختران دانش آموز فضای کافی نداشت، ولی امروز به دانش آموز پسران مستعد این منطقه اختصاص یافته است؛ همچنین در این هنرستان دو رشته تدریس می‌شود و سال آینده هم جمعیت آن به دوبرابر افزایش خواهد یافت.

عبداللهی با بیان اینکه در منطقه تبادکان سه مدرسه ۴ نوبته به ۲ نوبته تبدیل شده اند، گفت: به زودی یک مجتمع بزرگ هنرستانی با کمک و همت سازمان نوسازی مدارس و با وسعتی نزدیک به یک هکتار، افتتاح خواهد شد.

حسن کاظمی بخشدار بخش مرکزی شهرستان مشهد هم در درباره سایر اقدامات انجام شده در این منطقه گفت: توسعه و بازگشایی معابر، تکمیل باشگاه ورزشی، کمک به بسیج و مراکز فرهنگی، آسفالت ۱۶ هزار متر راه، ساخت پیاده‌رو، آزادسازی معابر و ساخت پل عابر پیاده از جمله اقدامات صورت گرفته در این منطقه است که در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1745908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha