مازندران میزبان همایش منطقه ای تکریم واقفین رضوی شمال کشور

حجت الاسلام اصغری از برگزاری همایش منطقه ای تکریم واقفین رضوی شمال کشور در مازندران و به میزبانی ساری خبر داد و گفت: این همایش چهارشنبه ۴ بهمن ماه در باشگاه برق ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   حجت الاسلام عبدالرضااصغری- مدیر توسعه وقف و مشارکتهای اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه درساری مازندران اظهار کرد: "وقف" و "نذر" در آستان قدس رضوی به قدمت عشق و ارادتی است که در دل مردم این آب وخاک به اهل بیت پیامبر (ص) ریشه دوانده است.
وی افزود: آستان قدس رضوی عزم خود را در اجرای نیت واقفان و حفظ و حراست از موقوفه هایی مصروف می دارد که با نیاتی برخاسته از خیرخواهی و نهایت ارادت تقدیم ساحت امام رضا(ع) شده است.

مدیر توسعه وقف و مشارکتهای اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به  بخش های مختلف وقف و انواع وقف یادآور شد: رویکرد وقف در حوزه سلامت، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی حرم‌مطهر، وقف خدماتی حرم مطهر و وقف علم و فن آوری است.
حجت الاسلام اصغری گفت: وقف در حوزه خدمات اجتماعی بسیار وسیع است و محرومیت زدایی، اشتغال زایی، توانمندسازی، ارائه خدمات و تسهیلات به زائران و مجاوران، توسعه مشارکت های اجتماعی با محور قراردادن تشکل های مردم نهاد برخی از عرصه‌های این حوزه است.

وی افزود: بسیاری از مردم نمی توانستند اموال خود را وقف کنند و بر این نظر بودند که با مبالغ خرد نامشان در زمره واقفان رضوی ثبت و درج شود که حوزه وقف مشارکتی شروع به کار کرده است و افراد می توانند با حداقل یک‌میلیون تومان در این وقف مشارکتی رضوی شرکت کنند.
به گفته مدیر توسعه وقف و مشارکتهای اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، سامانه برخط وقف رضوی vaghf.razavi.ir پذیرای وقف هموطنان در بخش های مختلف است و افراد می توانند با مراجعه به این سایت وقف خود را ثبت کنند.
حجت الاسلام اصغری گفت: در بخش وقف سلامت هم که از دیگر حوزه های وقف است، مکانهای مختلفی از جمله بیمارستان رضوی، دارالشفای امام رضا(ع)، بیمارستان امام رضا(ع) در تربت جام، چناران و مشهد، بیمارستان منتصریه و دیگر موارد بر محور وقف سلامت در حال فعالیت و گسترش است و امیدواریم در سراسر کشور این امر نهادینه شود و افراد به سمت وقف های مختلف رفته و به این امر اهتمام ورزند.
وی خاطرنشان کرد   همایش منطقه ای تکریم واقفین رضوی شمال کشور در ساری چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه در باشگاه برق برگزار و از واقفین سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در استان های مازندران،   گلستان و گیلان تجلیل می شود.

حجت الاسلام اصغری یادآور شد: بعد از مشهد، مازندران بیشترین موقوفات را به خود اختصاص داده است و دومین مجموعه وقف نامه های موجود آستان قدس متعلق به شمال کشور است.

کد خبر 1745985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha