موقوفات رضوی شمال کشور بیش از ۶۰ میلیون متر مربع  است

صداقت با اشاره به برگزاری همایش منطقه ای تکریم واقفین رضوی شمال کشور به میزبانی مازندران در ساری گفت: مساحت موقوفات رضوی شمال کشور بیش از ۶۰ میلیون متر مربع  است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، جواد صداقت- معاون مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی، شامگاه سه شنبه(۳بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری اظهار کرد:  سنت وقف دارای ریشه ای دیرینه دارد و در تاریخ بشریت همواره درخشان بوده است.
وی افزود: اراضی موقوفی آستان قدس رضوی در سراسر کشور پراکنده است و فقط به صورت مال الاجاره واگذار و درآمدهای حاصل از آن نیز براساس نیت واقف هزینه می شود.
معاون مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی با بیان اینکه مازندران میزبان همایش منطقه ای تکریم واقفین رضوی شمال کشور است، یادآور شد: مساحت موقوفات رضوی شمال کشور بیش از ۶۰ میلیون متر مربع  است که بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار در استان‌گلستان، بیش از ۲ هزار هکتار در استان مازندران و بیش از  ۲۰۰ هکتار در استان گیلان واقع شده‌است.
صداقت گفت: وقفیات رضوی تحت سیاست های کلان مدیریت می شود و فرایندی داریم که سیاست کلان ماست.
وی افزود: توجه به شان و جایگاه آستان،   افزایش موقوفات در اختیار و ارزش افزایی، حفاظت حقوق موقوفات و ارکان وقف، دستیابی به درآمد پایدار و مدیریت بهینه در املاک و اراضی، پایبندی و پیشرانی در اقتصاد مقاومتی، بهبود نظام مدیریت از سیاست ها و راهبردهای ما در وقف رضوی است.
صداقت یادآور شد: وقف واقفین خیراندیش مورد رضایت خداوند است و همه تلاش ما بر ای است که بیشتر از همیشه شرایط جذب وقف فراهم شود و افراد بیشتری به این امر خیر و حسنه اقدام کنند.

کد خبر 1745987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha