یمن به کارمندان آمریکایی‌ و بریتانیایی‌ سازمان‌های بین المللی برای ترک کشور مهلت داد

حوثی‌های یمن، به دفتر هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در یمن گفتند: کارمندان آمریکایی و انگلیسی آنها یک ماه فرصت دارند تا کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، به گفته یک مقام سازمان ملل، حوثی‌های یمن به آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌هایی که برای سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در مناطق تحت کنترل آنها کار می‌کنند، یک ماه فرصت داده‌اند تا کشور را ترک کنند.

در نامه ای که تاریخ 20 ژانویه در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، مقامات صنعا، پایتخت یمن تحت کنترل حوثی‌ها، به دفتر هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در یمن و از طریق او همه سازمان‌های بشردوستانه  اطلاع دادند که کارمندان آمریکایی و انگلیسی آنها یک ماه فرصت دارند تا برای ترک کشور آماده شوند.

در این نامه آمده است:  آنها باید بلافاصله پس از پایان این مهلت کشور یمن را ترک کنند.

یک مقام سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، دریافت این نامه را تایید کرد و گفت: سازمان ملل متحد با شرکای خود منتظر است تا ببیند مراحل بعدی چه خواهد بود.

این امر پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده و بریتانیا در این ماه حملات مشترکی را به مواضع حوثی‌ها در یمن انجام دادند تا آنها را از ادامه هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب که به اسرائیل مرتبط یا در حرکت هستند، بازدارند.

ایالات متحده همچنین حملات بیشتری را علیه اماکن موشکی یمن انجام دادند که به گفته آنها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های غیرنظامی و نظامی آنها محسوب می‌شد.حملات حوثی‌ها که در راستای همبستگی با نوار غزه انجام می‌شود.

کد خبر 1746014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha