قطر: میانجی‌گری درباره جنگ غزه ادامه دارد

سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد که میانجی‌گری درباره جنگ غزه ادامه دارد و قطر از تمامی فرصت‌ها برای دستبای به راه حل استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه گفت: تلاش‌های میانجی‌گری در خصوص جنگ (تجاوز اسرائیل به نوار غزه) ادامه دارد  و از روز اول نیز متوقف نشده است.

الانصاری در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: قطر از همه فرصت‌های ممکن برای تبادل نظر و دستیابی به راه‌حل از طریق ارتباط با دو طرف درگیری و طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: قطر تلاش های میانجی گری خود را با هر شرایطی که در میدان باشد متوقف نخواهد کرد. هم اکنون نیز در حال مذاکره و گفت‌وگوهای جدی بین دو طرف در رابطه با (حماس و اشغالگران اسرائیل) هستیم.

وی ادامه داد: اوضاع در صحنه در حال تغییر است و تشدید تنش‌هایی که در حال وقوع است همواره بر روند میانجی‌گری تأثیر می‌گذارد و با توجه به اینکه این به نفع هیچ طرفی نیست، وضعیت انسانی غزه هر روز بدتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طولانی شدن جنگ منجر به شهادت و مجروحیت بیشتر می‌شود. ما باید از اصل مذاکرات برای رسیدن به آتش بس پایدار بین دو طرف پیروی کنیم.

نبود ارتباط در نوار غزه و عدم ارائه کمک به آنها نیز بر تلاش‌های میانجیگری تأثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: چالش‌ها برای حل بحران نوار غزه به ویژه با تشدید جنگ در این نوار بسیار زیاد است، زیرا ادامه جنگ در نوار غزه تنها منجر به خسارات بیشتر خواهد شد.

الانصاری گفت: تلاش‌های میانجی‌گری ادامه دارد و نظراتی بین دو طرف وجود دارد که به آرامی پیش می‌رود و قطر شبانه‌روز برای تحقق این امر کار می‌کند.

وی در مورد تشدید تنش در دریای سرخ گفت که این «یک تهدید بزرگ»  است.

کد خبر 1746049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha