لزوم فعال شدن بخش خصوصی برای تحول اقتصادی خراسان‌ جنوبی

حجت الاسلام نسایی زهان با بیان اینکه تمام تلاش سیستم قضایی بر رونق و حمایت از واحدهای تولیدی است، گفت: باید بخش خصوصی بیش از گذشته فعال شود تا خیزش و تحول اقتصادی در استان شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی نسایی زهان امروز چهارشنبه (۴ بهمن) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور است و مشکلات عدیده‌ای دارد که باید این مشکلات به همراهی و همکاری بخش دولتی و خصوصی حل و فصل شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام تلاش سیستم قضایی بر رونق و حمایت از واحدهای تولیدی است، گفت: باید بخش خصوصی بیش از گذشته فعال شود تا خیزش و تحول اقتصادی در استان شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود: اگر با رونق تولید به داد مردم استان نرسیم باید در آینده شاهد ایجاد مشکلات فراوان و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

درخواست اجرای تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان

سینا سرحدی- مسئول کمیسیون انرژی تحدیدپذیر اتاق بازرگانی بیرجند خواستار پذیرش قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به عنوان وثیقه تسهیلات براساس نامه بانک مرکزی شد و گفت: تاکنون سه استان اصفهان، یزد و سمنان در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر عملیات را شروع کردند.

وی افزود: درخواست داریم مصوبه هیات وزیران( با موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده‌ ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق) به منظور حمایت از صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر جهت محقق شدن میزان در نظر گرفته شده در برنامه توسعه هفتم توسعه(۱۰ هزار مگاوات) اجرا شود.

سرحدی گفت: درخواست می‌شود استاندار خراسان جنوبی اجرای تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه‌های تجدیدپذیر با مقیاس متوسط و با ظرفیت حداکثر سه مگاوات فی‌مابین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت جذب سهم استان برای توسعه نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر را پیگیری کند.

کد خبر 1746057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha