همراه با خانواده قرآنی/ من معتقدم که قرآن بهترین راهنما برای زندگی است

مادر قرآنی در ارومیه گفت: من معتقدم که قرآن بهترین راهنما برای زندگی است و اگر فرزندان ما با قرآن آشنا شوند، می‌توانند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان، راه و مسیر تعالی مردم را نشان داده که می توان در پرتو آن راه را از بی راهه تشخیص داد و به کمال و سربلندی رسید.

طرح لشکر فرشته‌ها به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) وبا رویکرد تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

 براساس این طرح ملی قرارگاه نهضت قرآنی مساجد در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تشکیل شد و شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی به عنوان یکی از برنامه‌های لشکر فرشته‌ها در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با همکاری کانون های تخصصی خواهران خانواده های قرآنی را شناسایی و تجلیل می کنند. و در جدیدترین اقدام در راستای اجرای این طرح، از «نرجس تافی» مادر فرزند حافظ قرآن و مربی قرآنی در کانون کمیل در ارومیه تجلیل شد.

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش مادران و مربیان قرآنی در جامعه گفت: مادران  و مربیان قرآنی سربازان گمنام انقلاب اسلامی هستند که با پرورش فرزندان قرآنی، نقش مهمی در آینده‌سازی جامعه دارند.

وی از طرح شناسایی و تکریم خانواده های قرآنی به عنوان یکی از برنامه های لشکر فرشته ها یاد کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در اجرای این طرح، یک خانواده قرآنی ساکن در محدوده جغرافیایی کانون را شناسایی و در سامانه بچه های مسجد ثبت می کند و در مرحله بعد اقدام به اجرای برنامه تجلیل از خانواده را در دستور کار قرار می دهد.

همراه با خانواده قرآنی/ من معتقدم که قرآن بهترین راهنما برای زندگی است

رضایی با اشاره به شاخص های مورد نظر در طرح لشکر فرشته ها برای شناسایی و تجلیل از خانواده های قرآنی مساجد، بیان کرد: خانواده‌های دارای سه یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند.

نرجس تافی نیز در این مراسم گفت: من از اینکه توانسته‌ام فرزندم را با قرآن تربیت کنم، بسیار خوشحالم و امیدوارم که این مسیر را ادامه دهم.

وی افزود: من معتقدم که قرآن بهترین راهنما برای زندگی است و اگر فرزندان ما با قرآن آشنا شوند، می‌توانند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

همراه با خانواده قرآنی/ من معتقدم که قرآن بهترین راهنما برای زندگی است

همراه با خانواده قرآنی/ من معتقدم که قرآن بهترین راهنما برای زندگی است

گفتنی است، در پایان این مراسم، از نرجس تافی با اهدای لوح تقدیر از طرف حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  و هدیه تقدیر شد.

طرح «لشگر فرشته‌ها» ازدیماه سال جاری در استان آذربایجان غربی آغاز شده است و تاکنون از ده‌ها مادر قرآنی در این استان تجلیل شده است

کد خبر 1746058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha