کرمانشاه میزبان اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی «فجر» شد

جلالی گفت: کرمانشاه ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه جاری میزبان اکران فیلم های جشنواره بین المللی «فجر» شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه امروز چهار شنبه (۴ بهمن ماه) پوریا جلالی در نشست خبری که در تشریح برنامه های فرهنگی هنری دهه مبارک فجر برگزار شد، گفت: در ایام الله دهه فجر  ۲ مجتمع فرهنگی و هنری  «دانش و بیستون» با حضور وزیر ارشاد در کنار برنامه های فرهنگی و هنری در سطح شهر کرمانشاه  افتتاح می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: مساحت مجتمع دانش ۲۰۰۰ و بیستون۲۵۰۰ مترمربع است تا با افتتاح این دو مجتع بستر مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری فراهم  و در کنار این دو مجتع، چندین پلاتو هم در ایام دهه فجر در کرمانشاه به بهره برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال یازدهمین سالی است که کرمانشاه میزبان اکران فیلم های جشنواره  بین اللملی فجر می شود و دو سینمای فرهنگ و آزادی  محل اجرای این فیلم ها خواهد بود  و در کنار این  برنامه جشنواره موسیقی فجر  از ۲۵ تا ۲۸ بهمن ماه جاری  برگزار شده که در آن گروه های موسیقی از استان و نیز استان های همجوار حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های ایام الله دهه فجر، گفت: برگزاری جشنواره سرود استانی، جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره شعر فجر با حضور شاعران برجسته‌ای مانند فیض، کاکایی و غزه، برپایی نمایشگاه های عکس و کاریکاتور در سطح معابر و خیابان های اصلی شهر، خلق اثرزنده در حوزه نقاشی و کاریکاتور را در سطح معابر اصلی شهر، برگزاری سرود و تواشیح در ایام دهه فجر در سطح معابر و خیابان های شهر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اجرای ارکستر ارکستر فیلارمونیک  با موضوعات ملی و انقلابی و دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد:این اکستر در سطح خیابان ها و معابر شهر کرمانشاه و برای اولین بار خواهد بود که ارکستر ۱۰۰ نفره در سطع معابر و خیابان های کرمانشاه اجرا داشته باشند.

جلالی افزود:متاسفانه رویدادهای فرهنگی و هنری تنها در پستوی نگارخانه ها و تالارها برگزار می شوند و قصد داریم تا حد امکان این رویدادها را به کف خیابان آورده و در دید عموم قرار دهیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به برنامه اجرایی  اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تصریح کرد:اجرای خیابانی رویداد «راویان غزه» با حضور بهترین نقاشان از ۱۷ استان کشور به کرمانشاه در دو محل میدان فردوسی و خیابان نوبهار کرمانشاه به اجرای هنرنمایی با موضوع روایت مظلومیت کودکان غزه پرداختند همچنین برگزاری بیش از ۲۹ نمایشگاه در سطح استان که رونق خوبی برای نگارخانه های استان، برگزاری جشنواره تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه چاپ و همایش علمی و پژوهشی امام رضا (ع) را شاهد بودیم.

کرمانشاه میزبان اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی «فجر» شد

کد خبر 1746097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha