خیزش دهها شهر آمریکا برای آتش بس در غزه

مسئولان دهها شهر آمریکا قطعنامه‌های مشابهی در توقف درگیری‌ها و آتش بس در غزه امضا کردند و از جوبایدن خواستند تا جنگ غزه را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، با نزدیک شدن جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به چهارمین ماه، مسئولان تعدادی از شهرهای آمریکا با امضای قطعنامه‌هایی از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا در غزه آتش بس برقرار کند.

در اوایل ماه جاری، قانونگذاران در شهر سانفرانسیسکو قطعنامه‌ای را تصویب کردند که در آن خواستار آتش بس طولانی‌تر شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: این قطعنامه، دولت بایدن را برای اعمال فشار به منظور آزادی اسرائیلی و رساندن کمک‌های بشردوستانه به آوارگان غیرنظامی در غزه تحریک ی کند.

این خبرگزاری اعلام کرد: «لندن برید» شهردار سانفرانسیسکو استفاده از حق وتو علیه این قطعنامه را رد کرد، اما برخی از مقامات نسبت به این قطعنامه انتقاد واعلام کردند که این قطنامه،شهرها را خشمگین‌تر و تقسیم شده‌تر و ناامن‌تر می‌کند، اما دلیل این اتفاق را توضیح ندادند.

شورای شهر مینیاپولیس روز پنجشنبه با این قطعنامه موافقت کرد و خواستار آتش بس شد. همچنین از ایالات متحده آمریکا خواست تا کمک مالی به ارتش اشغالگر اسرائیل را متوقف کند.

درحال حاضر، جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس و تنها مسئول منتخب یهودی در این شهر تصمیم  خواهد گرفت که آیا این قطعنامه را وتو کند یا خیر.

روزنامه مینیاپولیس استار تریبون گزارش داد: فری این تصمیم را به دلیل نحوه به تصویرکشیدن تاریخ ملت یهود، «نامتوازن» خواند.

شورای شهر دیترویت نیز در ماه نوامبر گذشته، قطعنامه‌ای در حمایت از آتش بس در غزه تصویب کرد. اعضای این شورا خواستار آزادی گروگان‌ها و رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان شد.

روزنامه دیترویت نیوز گزارش داد: هیچ انسانی نباید از آب، غذا، مراقبت‌های بهداشتی، تجهیزات پزشکی و انرژی محروم شود.

در ۲۷ نوامبر، شورای شهر اوکلند در کالیفرنیا قطعنامه‌ای تصویب کرد که در آن افزایش حملات یهودی ستیزی و اسلام هراسی و سایر حملات با انگیزه‌های نژادی و مذهبی در این شهر و ایالت از ابتدای جنگ اسرائیل علیه غزه را محکوم کرد.

روزنامه اوکلند ساید گزارش داد: این اولین بار نیست که اعضای شورای این شهر تدابیر درباره رویدادهای جهانی اتخاذ می کنند، اما ممکن است یکی از بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین رویدادها باشد.

در اوایل این ماه، شورای شهر بریجپورت، اولین گروهی بود که با قطعنامه آتش بس در ایالت کنتیکت را تصویب کرد.

یکی از اعضای مرکز جامعه اسلامی در بریجپورت در به رادیو سراسری کنتیکت گفت: این قطعنامه معنای بسیاری دارد و هدف انتقال آن به اعضای کنگره و قانع کردن شان است تا بتوانند آن را به رئیس جمهوری بدهند.

آتلانتا،سیاتل، دیربورن، میشیگان،  آلبانی،نیویورک، اکرون، اوهایو،پراویدنس، رود آیلند از جمله شهرهای دیگر هستند که قطعنامه‌های مشابهی را تصویب کردند.

بسیاری معتقدند که هدف اعمال فشار بر کنگره و دولت بایدن برای آتش بس است.

کد خبر 1746307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha