ارزش و عظمت حضرت زینب(س) به خاطر حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: ارزش و عظمت حضرت زینب(س) به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است، کار تصمیم و نوع حرکت او، به وی این گونه عظمت بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز(۶ بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با بیان اینکه تقوا و مصادیق هفتگانه ذکر«الله»می‌باشد، به نقل از حضرت علی علیه السلام، به مصادیق هفتگانه ذکر«الله» اشاره و اظهار کرد: مومن با حیا، بی نیاز، باوقار و پرهیزگار بوده و ذکرالله عملی یعنی تقوا، انجام فرائض و ترک معاصی است همچنان که حضرت امام علی علیه السلام فرمودند: «بهترین ذکر تقوا است» .

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: به عنوان مثال احترام پدر و مادر دستور خدا است، وقتی آن را انجام می‌دهیم ذکرالله عملی بوده و گناه نکردن هم ذکر الله عملی است.

وی دعا را حرف زدن با خدا با هر دلیل و بهانه‌ای در هر جا و موقعیتی دانست و افزود: بنابه فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) «دعا، مغز عبادت و نور آسمان‌ها و زمین است».

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه خداوند متعال فرمودند «نماز را اقامه کنید که ذکر من است»، ادامه داد: نماز باید در زندگی ۲۴ ساعته چه واجب و چه مستحب به ویژه نماز جمعه ذکر الله مضاعف است».

خطیب نماز جمعه پاتاوه با بیان اینکه یکی از اسامی قرآن ذکر است، بیان کرد: تلاوت قرآن برکات مادی و معنوی بسیاری دارد، زیرا قرآن شفا، باعث آرامش، خیر دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به اینکه در سوره مدثر آیات « ۴۹_۵۰» قرآن کریم انسان موعظه گریز را گورخر، یعنی خر وحشی می نامد، اظهار کرد: موعظه به میزان بالایی در تربیت انسان موثر است، توسل استفاده از ابزار زیارت و روضه هم ذکر الله است.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز جمعه به مناسبت های مختلف هفته از جمله سالروز رحلت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س)، تغییر قبله، پیروزی حماس در انتخابات مجلس و درگیری با جنبش فتح در سال ۱۳۵۸ش به بیان سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «حضرت زینب (س) الگویی برای دوران‌های سخت است».

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: ارزش و عظمت حضرت زینب سلام الله علیها به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است، کار تصمیم و نوع حرکت او، به وی این گونه عظمت بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) موقعیت قبل از رفتن امام حسین (ع) به کربلا، لحظات بحرانی روز عاشورا و موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین (ع) را شناخت، بیان کرد: حضرت طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد و این انتخاب‌ها حضرت زینب (س) را ساخت.

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: حتی چهره‌های نامدار صدر اسلام در آن ماندند و نفهمیدند چه باید بکنند، ولی حضرت زینب (س) در عاشورا و کربلا گیج نشد و فهمید که باید این راه را برود و امام خود را تنها نگذارد.

امام جمعه پاتاوه در بخش دوم خطبه به تشریح اثرات طوفان الاقصی در فلسطین اشاره کرد و افزود: کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه، تقویت حضور منطقه‌ای ایران و ترکیه و کاهش نقش آمریکا در منطقه از تاثیرات این طوفان بوده است.

وی با تبریک سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب به ایران  در ۱۲ بهمن، به رمز و راز پیروزی و ماندگاری اسلام اشاره کرد و ادامه داد: امدادهای غیبی، اخلاص رهبران انقلاب و مردم انقلابی، ایمان بسیار قوی رهبران انقلاب، اهداف الهی انقلابیون، حیات توحیدی، شهادت طلبی مردم، تولی و تبری مردم، ولایت پذیری کامل مردم، حزب الهی بودن مردم، پیرو حق و مخالف طاغوت، اعتقاد به اسلام و الگو قرار دادن حضرات معصومین علیهم السلام، وحدت و عدالت خواهی مردم رمز و راز پیروزی و ماندگاری اسلام هستند.

حجت الاسلام سیادت در همین راستا به نقل از رهبر معظم انقلاب، گفت: «انقلاب اسلامی، معجزه قرن و یک حقیقت و برخاسته از یک سنت الهی می باشد، انقلاب ما یک انقلاب دینی و مذهبی است، انقلاب به ملت و کشور ما عزت نفس داد».

کد خبر 1746331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha