۱۴۰۰ میلیارد ریال زکات در استان اصفهان جمع آوری شد

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۱۴۰۰ میلیارد ریال زکات امسال در این استان جمع آوری شده که نسبت به سال قبل رشد ۴۰ درصدی داشته است.

حجت الاسلام «غلامحسین رنجبر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به جمع آوری زکات در سراسر استان اصفهان اظهارداشت: ستادهای زکات شهرستانی فعال و در سطح روستاها نیز این شورا فعال شده و با کمک معتمدین جمع آوری وجوه انجام می شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان گفت: طی ۱۰ ماه گذشته امسال ۱۴۰۰ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده و در همان مناطق بر اساس وجوه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه درآمدهای زکات در استان اصفهان افزایش یافته، اضافه کرد: این میزان اعتبار در مقایسه با کل سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود درآمد این بخش تا پایان سال رشد بیشتری پیدا کند.

حجت الاسلام رنجبر، خاطرنشان کرد: درآمدهای زکات در رفع نیاز معیشتی خانواده های نیازمند و محرومیت زدایی هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجوهات جمع آوری شده در همان روستا و شهر هزینه می شود، یادآورشد: ۱۴۰۰ میلیارد ریال مجموع زکات مستحب و واجب استان اصفهان در سال جاری است.

برگزاری همایش های منطقه ای زکات در استان اصفهان

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان به فعالیت های فرهنگ سازی برای جذب زکات و انفاق اشاره کرد و گفت: همایش های منطقه ای زکات در شهرستان ها در حال برگزاری است که از برترین های زکات هر منطقه تجلیل می شود.

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در روستاها و شهرها برای جلب مشارکت عمومی و تبیین جایگاه زکات انجام می شود که این حرکت های مردمی ماندگار شده است.

حجت الاسلام رنجبر یادآورشد: مدیریت ستادهای زکات توسط مردم که با جمع آوری و توزیع منابع در بین نیازمندان همراه است و همه مراحل کار مشهود بوده و همین موضوع، اعتماد عمومی را جلب می کند.

وی اضافه کرد: شهرستان های خمینی شهر، نجف آباد و تیران و کرون بیشترین درآمد زکات را داشته اند که از مسئولان این ستادها تجلیل شد.

کد خبر 1746340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha