وضعیت ثبت نام کنندگان در انتخابات خبرگان رهبری خراسان رضوی

مدیرکل دفتر امور سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع ۲۸ داوطلب برای نامزدی انتخابات خبرگان رهبری، صلاحیت ۱۰داوطلب برای رقابت در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری قطعی شده که ۵ نفر از آنان سابقه عضویت در این مجلس و ۲ نفر هم سابقه نامزدی داشته است.

 امیر فریدنیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی همزمان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه استان هفت میلیون نفری خراسان رضوی ۶نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد افزود: از مجموع ۲۸ داوطلب برای نامزدی انتخابات خبرگان رهبری، صلاحیت ۱۰داوطلب برای رقابت در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری قطعی شده که ۵ نفر از آنان سابقه عضویت در این مجلس و ۲ نفر هم سابقه نامزدی داشته است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن ها تایید نشده تا روز دوشنبه در سامانه داوطلب، فرصت شکایت خواهند داشت.

وی یادآور شد: ابلاغ تایید صلاحیت انتخابات خبرگان طی روزهای ۵ شنبه و جمعه انجام شده است و داوطلبان در فاصله ۶ تا ۸ بهمن فرصت تقاضای رسیدگی مجدد از شورای نگهبان دارند که در بازه زمانی ۹ تا ۱۸ بهمن، صلاحیت داوطلبان ردصلاحیت شده بررسی مجدد خواهد شد. 

فریدنیا گفت: ۱۹ بهمن ماه، اسامی کلیه داوطلبان تایید شده هر استان و اسامی نامزدهای انتخاباتی توسط وزارت کشور و فرمانداری مراکز استانها اعلام عمومی خواهد شد و تبلیغات نامزدها از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند انجام خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1746475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha