کتاب خوب| شیر زن کربلا

مولف کتاب«شیرزن کربلا، یا زینب دختر علی(ع)» تاریخ و داستان را در آمیخته‌ تا صورت کسی را که در پی ریزی تاریخ اسلام سهیم و در تاریخ انسانیت نمونۀ درخشانی می‌باشد، جلوه دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران، کتاب«شیرزن کربلا، یا زینب دختر علی(ع)» تألیف عایشه بنت الشاطی توسط سید جعفر شهیدی در 140صفحه به فارسی ترجمه شده و در انتشارات مشعر به چاپ رسیده است.

از عناوین این کتاب می توان به سرفصل های پدران و اجداد؛ سایه هایی بر گهواره؛ دوران کودکی اندوهناک؛ عقیله بنی هاشم؛ آژیر تندباد؛ هجرت؛ دلیل قافله؛ خواهش و اصرار؛ به سوی بیابان مرگ؛ شیر زن کربلا؛ قافله اسیران؛ بازگشت کاروان؛ سفر آخرین؛ خونخواه! و بانگ جاویدان اشاره کرد.

مؤلف فاضل آن «دکتر عایشه بنت الشاطیء» که بر طریق سنت و جماعت است، زندگانی اجتماعی و سیاسی زینب (سلام الله علیها) دختر امیر المؤمنین علی(علیه‌السلام ) را تجزیه و تحلیل کرده، سپس مجموعه‌ای از صفات بارز این بانوی عالیقدر را در قالبی ریخته و بدان «بطلة کربلا» (شیر زن کربلا) نام داده است.
این مولف تاریخ و داستان را در آمیخته‌ تا صورت کسی را که در پی ریزی تاریخ اسلام سهیم و در تاریخ انسانیت نمونۀ درخشانی می‌باشد، جلوه دهد.

کد خبر 1746505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha