استقبال نوجوانان و جوانان کرمانشاهی در مراسم اعتکاف چشمگیر بود

سروری گفت:امسال شاهد حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف بودیم و این در حالی بود که امکان گنجایش ظرفیت در محل‌های پیش‌بینی شده را نداشتیم.

عباس سروری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به پایان یافتن زمان اعتکاف در ماه رجب، گفت:ماه رجب در میان مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد که مبعث حضرت محمد (ص) را در این ماه و  ولادت حضرت علی (ع)، این ماه را برای شیعیان جهان مبارک و ارزشمند ساخته است.

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه با بیان اینکه رجب، ماه بارش رحمت الهی است و هرگاه ماه رجب فرا می رسید، افزود: رسول خدا، مسلمانان را دور هم جمع می کرد و از عظمت این ماه برای آنها  می گفت. حضرت محمد (ص) که ماه رجب را ماه خدا می نامدند. این ماه اعمال مستحب بسیاری دارد و مسلمانان با انجام آنها، خود را برای ماه شعبان و رمضان آماده می کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد معتکفین، خاطر نشان کرد: با توجه به تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال خوشبختانه شاهد حضور  ۸ هزار ۲۶۳ نفر در ۴۳ مسجد استان و شاهد رشد ۵۰ درصدی  معتکفین نسبت به مشابه سال گذشته بودیم.

سروری تصریح کرد: از ۴۳ مسجد میزبان ۹ مسجد در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها و روستاهای استان مجری برگزاری برنامه اعتکاف بودند.

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه امسال شاهد حضور بیشتر جوانان در مراسم معنویی اعتکاف بودیم و این استقبال و حضور در اعتکاف نشان می‌دهد که نسل نوجوان امروز بر خلاف تبلیغات شدید رسانه‌ای دشمن همچنان علاقمند به یاد گیری آموزه های دینی هستند.

کد خبر 1746507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha