جشن  «ولادت ولایت» و تقدیر از فعالان فرهنگی در قالهر برگزار شد

جشن میلاد با سعادت امیر المومنین(ع) با عنوان «ولادت ولایت» به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) در حسینه حضرت ابوالفضل(ع) روستای قالهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر از کانون های فرهنگی هنری فعال در سطح استان مرکزی است که همواره در همه برنامه های ملی و مذهبی به اجرای برنامه با حضور گسترده اهالی روستا می پردازد.

برنامه های این کانون در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، تبیینی، اجتماعی و ... همواره با حضور گسترده به ویژه از سوی جوانان و نوجوانان روستا همراه است و علاوه بر اهالی روستا مسئولان استانی و شهرستانی نیز در آن حضور پررنگ دارند.


جشن میلاد «ولادت ولایت» با حضور اعضای کانون

همزمان با میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) جشن میلاد با سعادت امیر المومنین (ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای قالهر با برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و شاد برگزار شد.


 در این مراسم گروه سرود کوثر روستای قالهر به اجرای برنامه پرداخت و از اعضای این گروه سرود با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

اجرای مولادی خوانی، استندآپ کمدی، قرائت مقاله توسط اعضای کانون، اجرای نمایش شعبده بازی و نورافشانی و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات مختلف از دیگر برنامه های این جشن بود.

تقدیر از پیرغلامان  حسینی در جشن میلاد امیر المومنین(ع)


همزمان با جشن میلاد مولود کعبه در مراسمی در روستای قالهر از ۱۳ نفر از پیرغلامان حسینی که سال هاست در راستای تبیین و ترویج فرهنگ دینی و معارف اهل بیت (ع) تلاش می کنند تقدیر شد.

این بزرگ مردان سال هاست که در هیئت حضرت ابوالفضل(ع) روستای قالهر به اجرای برنامه و تبیین فرهنگ اهل بیت (ع) و آشنایی نسل جوان و نوجوان با ایشان می پردازند.

همچنین در این مراسم از ۲۷ نفر از فعالان فرهنگی و خیرین و نیکوکاران که همواره در برنامه های فرهنگی این کانون را یاری می کنند نیز با همکاری دبیرخانه مساجد استان مرکزی تقدیر شد.

توزیع ۵۰ سبد معیشتی در بین نیازمندان

به برکت میلاد با سعادت مولود کعبه، به همت و همکاری خیرین و نیکوکاران و با تلاش اعضای کانون ۵۰ بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان روستا توزیع شد.  

هر یک از این بسته ها به ارزش ۲ میلیون تومان بود که شامل برنج، روغن، ماکارونی، نخود، لوبیا، عدس، شوینده های بهداشتی و... بود که با همکاری نیکوکاران جمع آوری و در بین نیازمندان روستا با حفظ شان ایشان توزیع شد.  

این امر خیر با هدف تبیین فرهنگ نیکوکاری در بین جوانان و نوجوانان و دستگیری از نیازمندان همزمان با میلاد حضرت علی علیه السلام انجام شد.  

کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) از مجموعه های فرهنگی فعال دلیجان است

جشن  «ولادت ولایت» و تقدیر از فعالان فرهنگی در قالهر برگزار شد

فرماندار دلیجان در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب و میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام گفت: حضرت علی علیه السلام الگوی برای همگان است و ما باید با الگو گیری از ایشان در مسیر ولایت و ولایتمداری حرکت کنیم.

قاسمی با اشاره به فعالیت های گسترده کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای قالهر، بیان کرد: این کانون با وجود امکانات کم، همواره فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد و این فعالیت‌ها الگو برای سایر کانون ها و حتی مجموعه های فرهنگی سطح شهرستان است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۱۱ اسفند و ایام انتخابات و اهمیت این ایام گفت: شرکت در این انتخابات وظیفه شرعی و قانونی همگان و  مشت محکمی بر دهان یاوه گویان دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است.

فعالیت های فرهنگی کانون گامی در راستای جذب جوانان به مساجد

اسماعیل سهرابی، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده اهالی روستا در این مراسم گفت: تبیین سیره و منش اهل بیت علیه السلام و ترویج فرهنگ و معارف دینی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) همواره در راستای جذب جوان به مسجد و فعالیت های فرهنگی گام برمی‌دارد، بیان کرد: احیای کارکردهای مساجد امری ضروری است و همه در این راستا وظیفه دارند.  

سهرابی مسجد را اولین و مهمترین پایگاه دینی و محلی برای انجام فعالیت های فرهنگی، دینی و آموزشی دانست و خاطر نشان کرد: این پایگاه های دینی باید همواره فعال و محلی برای حضور همگان به ویژه جوانان باشد.

کد خبر 1746512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha