«وطن» به جشنواره فجر رسید

گروه سرود فریدونشهر در جمع ۱۴ گروه‌ برگزیده جشنواره ملی سرود فجر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدونشهر، گروه سرود فریدونشهر به مرحله نهایی جشنواره ملی سرود فجر با اثری که به زبان گرجی است و «وطن» نام دارد، صعود کرد.

این اثر ابتدا در میان ۸۰۰ داوطلب حضور در جشنواره قرار گرفت، سپس در میان ۸۱ تیم راه‌یافته به جشنواره سرود فجر حضور یافت و در نهایت، با عبور از مرحله منطقه‌ای، در میان ۱۴ گروه سرود برگزیده‌ای شد لذا برای داوری در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران به اجرای سرود پرداخت.

  سرود «وطن» به زبان گرجی و با پوشش محلی گرجی در حضور داوران نام‌آشنایی همچون مجید اخشابی و شهلا میلانی اجرا شد.

محتوای سرود گرجی «وطن» به چهار قرن سکونت گرجیان در شهرستان فریدونشهر اختصاص دارد و نتیجه داوری آن در تهران هنوز اعلام نشده است.

به گزارش شبستان، زبان گرجی و پوشش محلی گرجی شهرستان فریدونشهر در بهمن‌ ماه سال ۱۴۰۰ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

 جشنواره ملی سرود فجر با محورهای موضوعی مقاومت و حماسه، ملی، آیینی و آزاد در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست به ارسال آثار اختصاص دارد، مرحله دوم آن، به صورت منطقه‌ای است، در مرحله سوم، برگزیدگانِ بخشِ منطقه‌ای وارد مرحله راهبری می‌شوند و مرحله چهارم  به صورت کشوری در تهران برگزار می شود و با معرفی برگزیدگان در دهه فجر به کار خود پایان می دهد.

/

کد خبر 1746537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha