آغاز فعالیت‌های شهر مراکش به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام۲۰۲۴

فعالیت‌های شهر مراکش به عنوان پایتخت فرهنگی در جهان اسلام برای سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بلادنا ۲۴، فعالیت‌های شهر مراکش به عنوان پایتخت فرهنگی در جهان اسلام برای سال ۲۰۲۴ میلادی  به همت وزارت فرهنگ و با مشارکت سازمان تربیت و علوم و فرهنگ «آیسیسکو» آغاز شد.

مهدی بنسعید، وزیر فرهنگ مراکش در جشن اعلام رسمی "مراکش پایتخت فرهنگی در جهان اسلام برای سال ۲۰۲۴ میلادی، گفت: تعداد فعالیت سنتی، فکری، هنری و فرهنگی در مراکش با هماهنگی انجمن‌های مدنی برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، سالم بن محمد المالک، مدیرکل سازمان آیسیسکو گفت: انتخاب مراکش به عنوان پایتخت فرهنگی اسلام در نتیجه تمایز آن در فرهنگ، ادبیات و اندیشه است.

وی ادامه داد: همچنین با عنصر داستان و قصه در میدان جامع الفنا(میدان تاریخی مشهور) و زیبایی که ویژگی ساختمان‌های مراکش است، متمایز می شود.

المالک گفت: مراکش با کشورهای اسلامی برای سازماندهی هفته‌های فرهنگی در مراکش از جمله معرفی نویسندگان، شاعران، هنرمندان و صنعتگران ارتباط دارد. این مسئله تشویق کننده تبادل فرهنگی بین این کشورهاست.

وی افزود: برنامه پایتخت‌های فرهنگی در آیسیسکو از سال ۲۰۰۱ به منظور تقویت فرهنگی آغاز شد.

قرار است مراکش در طول سال شاهد تعدادی راهپیمایی، فعالیت هنری و فرهنگی برای برجسته کردن تمدن اسلامی باشد.

در می ۲۰۲۳، وزارت فرهنگ فعالیت های جشن رباط به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال ۲۰۲۲ میلادی را پایان داد که یک سال تمام جشن‌های هنری و فرهنگی ادامه داشت.

کد خبر 1746542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha