محدودیت آزادی بیان درد مسلمانان را در فاجعه غزه تشدید می‌کند

نماینده ویژه کانادا در مبارزه با اسلام‌هراسی گفت که محدودیت آزادی بیان، دردی را که مسلمانان این کشور به خاطر فاجعه‌ در نوار غزه احساس می‌کنند، تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « moosejawtoday»، نماینده ویژه کانادا در مبارزه با اسلام‌هراسی گفت که محدودیت آزادی بیان، دردی را که مسلمانان این کشور به خاطر فاجعه‌ در نوار غزه احساس می‌کنند، تشدید کرده است.

«امیره الغوابی» که یک سال پیش منصوب شد، بر مسائل و سیاست‌هایی که زندگی مسلمانان در کانادا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نظارت می‌کند و به دولت‌ها در مورد بهترین روش برای جلوگیری از نفرت ضد مسلمانان مشاوره می‌دهد.

الغوابی تاکید کرد که در حال حاضر بسیاری از مسلمانان کانادا به دلیل ترس از ابراز نگرانی خود در مورد وضعیت غزه، ساکت هستند.

وی افزود: بسیاری از اعضای جوامع مسلمان، عرب و فلسطینی کانادا در حال حاضر برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد آنچه در غزه اتفاق می افتد، احساس امنیت نمی کنند.

داده‌های سالانه هنوز در حال جمع‌آوری هستند، اما پلیس کانادا از زمان شروع درگیری‌های در سرزمین‌های اشغالی افزایش قابل توجهی در تعداد جرایمی که مسلمانان را هدف قرار می‌دهند، گزارش کرده است.

الغوابی گفت که شرایط در سرزمین‌های اشغالی به نگرانی‌ها و وحشت مسلمانان به ویژه آنهایی که بستگانشان در نواز غزه کشته شده‌اند، اضافه کرده است.وحشت های جاری در خاورمیانه اضافه کرده است که بستگان بسیاری از کانادایی ها را کشته است.

وی تاکید کرد که هماهنگی بهتر دولت می‌تواند این امکان را ایجاد کند تا اقدامات دقیق‌تری برای مقابله با جرایم ناشی از نفرت انجام شده و حق مسلمانان برا اظهار نظر در مورد مسائل، حفظ شود.

الغوابی گفت: مردم حق دارند در مورد نظرات خود بدون ترس از مجازات صحبت کنند و احساس امنتی داشته باشند.

نماینده ویژه کانادا در مبارزه با اسلام‌هراسی افزود: راهپیمایی‌هایی که در حمایت از غزه انجام شده، همگی مسالمت آمیز بوده اند، اما تظاهرکنندگان اغلب به حمایت از تروریسم متهم می شوند.

این در حالی است که صدها وکیل، استاد و دانشجوی حقوق از سراسر کانادا طوماری را امضا کرده  و در آن سرکوب فراگیر آزادی بیان در مورد کسانی که با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی می‌کنند یا از اسرائیل انتقاد می‌کنند را محکوم کرده اند.

کد خبر 1746673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha