انتقاد فرماندار از کم کاری برخی از رشته‌ های هنری سرایان

فرماندار سرایان با تقدیر از فعالیت های خوب دو انجمن شعر و تئاتر این شهرستان گفت: از سایر انجمن های موجود در شهرستان انتظار بیشتری برای عرضه توانمندی ها در رونق فرهنگی شهرستان دارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، یاسر رضوی امروز یک شنبه (۸ بهمن) در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر، رسانه و قرآن در آستانه ایام پیروزی انقلاب اسلامی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد بر استفاده از ظرفیت های هنرمندان شهرستان در مناسبت‌های مختلف تاکید و اذعان کرد: شهرستان سرایان از پتانسیل ها و ظرفیت های بالایی در انجمن های مختلف فرهنگی و هنری برخوردار است که گاها مورد غفلت قرار می گیرد.


وی با اعلام رضایت از دو انجمن شعر و تئاتر شهرستان سرایان در زمینه آثار و فعالیت های تاثیرگذارشان افزود: آثار انجمن تئاتر شهرستان در سال جاری به جشنواره فجر راه یافته است که نشان از توانمندی و پتانسیل بالای ظرفیت های این شهرستان است.


مقام عالی دولت در سرایان به فعالیت های انجمن گرافیک با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: رشته های گرافیک در هنرستان‌های سرایان فعال است و این رشته نیز باید با بهره گیری از دانش آموزان هنرستان‌ها مجدانه فعال شود.

وی یکی از بهترین ابزارهای انتقال مفاهیم را ابزار گرافیک معرفی کرد و با بیان این نکته که در حوزه ایجاد نشاط اجتماعی، از ظرفیت جامعه هنری حمایت می کند، از برگزاری این نشست به عنوان یکی از راههای حمایت یاد کرد و خواستار برپایی مستمر این نشست ها شد.


رضوی حیدری عدم برگزاری جلسات و نشست‌های هنرمندان را یکی از ضعف‌های کار در این حوزه عنوان کرد و تصریح کرد: جلسات تخصصی هنرمندان باید مداوم برای رصد امور انجام شود.


وی در ادامه نقش اثرگذار هنرمندان را در صیانت و تقویت فرهنگ اصیل و ناب اسلامی و انتقال آن به نسل آینده را متذکر شد و اضافه کرد: هنرمندان با وجود تنگناهای در طول تاریخ مسیر خود را باز کرده و روند روبه جلو را با تمام فراز و نشیب‌ها ترسیم کردند.


در ابتدای جلسه فعالان و روسای انجمن های فرهنگی و هنری با بیان مشکلات و موانع پیش روی خود، خواستار پیگیری و حمایت از برنامه های حوزه کاریشان شدند.


تاسیس کانون فرهنگی و هنری، پیگیری برای تأسیس چاپخانه و سینما در شهرستان از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.


 

کد خبر 1746725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha