هنر نمایش وسیله ای برای گسترش اندیشه دینی و اسلامی بین نوجوانان و جوانان

عالم بخش گفت: برای گسترش اندیشه دینی و اسلامی بین نوجوانان و جوانان باید از توانایی‌های هنر نمایش استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان همدان، حسین عالم بخش عصر امروز در گردهمایی گروه های نمایشی کانون های مساجد استان همدان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هنر تئاتر مبنی برمردمی شدن این هنر پرمخاطب بر  احیا  تئاتر مسجدی و تقویت و توسعه آن تاکید کرد و گفت: تئاتر می تواند به عنوان احیاگر هنر در مساجد، نقش بسیار مهمی در مردمی سازی آن  داشته باشد.

معاون امور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: یکی از مهمترین عوامل هویت بخشی به هنر نمایش و بهترین عرصه برای شناسایی، جذب و توانمندسازی هنرمندان متعهد وآگاه مسجدی و انقلابی اهمیت  به تئاتر مسجدی است به دلیل اینکه مخاطبان خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه نمایش، ارتقا سطح اندیشه است تصریح کرد: در این زمینه  برای گسترش اندیشه دینی و اسلامی بین نوجوانان و جوانان باید از توانایی‌های هنر نمایش استفاده کنیم.

 عالم بخش با تاکید بر اینکه  انتظار می‌رود هنرمندان کانون‌های فرهنگی مساجد با استفاده از این نمایشنامه‌ها بتوانند کارهای ماندگاری ارائه کنند یادآور شد: ریشه تئاتر در آداب و رسوم و آیین های دینی ما است و هدف اصلی آن ارتقاء اندیشه و سبک زندگی اسلامی است و تئاتری که فقط برای سرگرمی باشد و هدف نداشته باشد، تئاتری مبتذل است.

مشاور امور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: برگزاری کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» و جشنواره ملی «تئاتر شبستان» در کشف استعدادهای هنری بچه های مسجد، و توانمندسازی آنها جهت تولید محتواهای مناسب با ارزش های انقلابی و تربیتی نقش مهمی  دارد.

حجت الاسلام علی عزیزی، نیز گفت: ابزار هنر تاثیر گذارترین ابزار در ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه است و هنرمندان زیادی در این زمینه فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  همدان  با بیان اینکه امروز نیازمند استفاده از این ابزار مهم هستیم افزود: با هنر تئاتر امروز می توان مفاهیم بلند پایه توحیدی و اصیل اسلامی را با هنر منتقل کرد.

کد خبر 1746761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha