برگزاری ۵هزار برنامه دهه فجر ویژه روستاها و عشایر در مازندران

حجت الاسلام رضاپور از برگزاری ۵۰۰۰برنامه فرهنگی، قرآنی، ورزشی و اجتماعی ویژه دهه فجر در سطح روستاهای استان مازندران خبر دادو گفت: روز ۱۱بهمن در مدرسه ابتدایی دازمیرکنده فرح آباد ساری زنگ انقلاب نواخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمدعلی رضا پور- نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری رسانه های استان با رؤسای کمیته های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه دهه فجر لیله القدر میثاق عمومی مردم با حرکت انقلابی امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: روستائیان نقش مهم و اثرگذاری در ایجاد و ثبات انقلاب اسلامی ایفا نموده اند.

وی با بیان اینکه روستائیان از امکانات اولیه زندگی محدود برخوردار بوده اند و زیر یوق حکام و خان ها بودند اما آتش باختیار به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند، گفت: به فرموده امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی انقلاب مستضعفین است.

حجت الاسلام رضاپور با بیان اینکه صف مقدم عرصه های مختلف انقلاب را روستائیان و عشایر تشکیل می دهند، افزود: سه هزار و ۶۰۰روستا در استان مازندران داریم که باید به این روستاها و روستانشینان توجه ویژه شود.

وی به نقش روستاها در تامین امنین غذایی کشور اشاره کرد و ادامه داد: زنان روستایی در مازندران دوشادوش مردان برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرین بودند.

حجت الاسلام رضاپور به خاطرات روستائیان انقلابی اشاره کرد و گفت: برخی از روستاها حتی برق نداشتند اما با کمبود امکانات ندای انقلابی امام خمینی(ره) را به گوش جان سپردند و برای انقلاب و دفاع مقدس شهید دادند.

وی به حضور پررنگ روستائیان در انتخابات اشاره کرد و خاطرنشان شد: در راهپیمایی های ۲۲بهمن و روز قدس نیز روستائیان در صف مقدم حضور می یابند همچنین برخی از روستاها با حضور اهالی میزبان راهپیمایی ها می شوند.

حجت الاسلام رضاپور با اشاره به فعالیت کمیته روستایی و عشایری ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: ۵۰۰۰برنامه فرهنگی، قرآنی، ورزشی و اجتماعی در سطح روستاهای استان پیش بینی شده است.  

وی از نواختن زنگ انقلاب در مدارس روستایی خبر داد و گفت: روز ۱۱بهمن در مدرسه ابتدایی دازمیرکنده فرح آباد ساری زنگ انقلاب نواخته می شود.

حجت الاسلام رضاپور به فضاسازی و آذین بندی روستاهای استان متناسب با دهه فجر اشاره و بیان کرد: بهره برداری و افتتاح پروژه های فرهنگی، عمرانی و ورزشی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی از برپایی میزخدمت مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه مدیران مرتبط با عرصه روستایی و عشایری در دهه فجر خبر داد و یادآورشد: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و همایش روستائیان و انقلاب را به همراه تجلیل از نمونه های جهاد کشاورزی را خواهیم داشت.

حجت الاسلام رضاپور از برگزاری مسابقه قرآنی روستائیان در ۱۲بهمن ماه جاری خبر داد و افزود: ۲۶۴فعال قرآنی روستاها در این برنامه حضور دارند که ۸۴ نفر از این تعداد حافظ قرآن و ۶۹ نفر قاری قرآن و ۷۱نفر فعال رشته ترتیل هستند.

وی به راه اندازی پویش پیشرفت در استان اشاره کرد و گفت: این پویش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین با هدف معرفی پیشرفت های روستاها به روایت روستائیان راه اندازی شد.

حجت الاسلام رضاپور به پویش جوانی حمعیت در روستاها اشاره کرد و افزود: خانواده های روستایی که در سال ۱۴۰۲صاحب فرزند شده اند با اعطای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تجلیل می شوند.

کد خبر 1746856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha