کارکردهای فرهنگی و هنری به جذابیت مساجد می‌افزایند

حجت الاسلام حاجتی بر احیای کارکردهای مسجد و بسترسازی زمینه حضور کودکان و نوجوانان در این اماکن مقدس تاکید کرد و گفت: کانون‌های ما با کارکردهای فرهنگی و هنری خود، به جذابیت مسجد می‌افزایند و این کانون ها، مشعلی برای روشنایی مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی _ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان و امیرحسین طاهری _مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سفر یکروزه به شهرستان رودسر با محمد حیدری، فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام رضا حاجتی با تاکید بر تمرکز ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان بر رونق پایگاه‌های قرآنی و تربیت مربی و قرآن آموز گفت: همه فعالیت‌های قرآنی با محوریت مساجد صورت بگیرد.

وی تشکیل کانون‌های تخصصی ویژه خواهران را از دیگر فعالیت‌های اصلی این ستاد اعلام کرد و افزود: در گیلان بیشترین تاسیس کانون ویژه خواهران را استان گیلان دارد که از ابتدای سال بالغ بر ۸۶ کانون تخصصی خواهران ثبت شده و هدف اصلی آن، پرداختن به هویت زن مسلمان است.  

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت خوبی در جذب هنرمندان است اظهار کرد: توجه ویژه به هنر که در قرارگاه شهید آوینی، به آن توجه شده است از دیگر اهداف کانون‌های مساجد است تا هنرمندانی متعهد و انقلابی پرورش یابند.  

وی بر احیای کارکردهای مسجد و بسترسازی زمینه حضور کودکان و نوجوانان در این اماکن مقدس تاکید کرد و افزود: کانون‌های ما با کارکردهای فرهنگی و هنری خود، به جذابیت مسجد می‌افزایند و این کانون ها، مشعلی برای روشنایی مساجد هستند.

کارکردهای فرهنگی و هنری به جذابیت مساجد می‌افزایند


 

کانون‌های مساجد نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ جامعه دارند

محمد حیدری_ فرماندار رودسر نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه هر چقدر اقدامات فرهنگی در جامعه تقویت شود، اثر بخشی آن نیز بیشتر خواهد شد اظهار کرد: در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

وی شناسایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال را مهم ارزیابی کرد و افزود: کانون‌ها پس از شناسایی باید تقویت و فعال شوند تا اثرگذاری آن در جامعه دیده و آسیب پذیری‌های جامعه در حوزه فرهنگی کاهش یابد.

فرماندار رودسر ادامه داد: هنرمندان رشته‌های مختلف، سرمایه‌های کشور هستند که همواره باید مورد تکریم و توجه قرار گیرند.

وی همچنین توجه به حوزه قرآنی را امری مهم و تاثیر گذار خواند و تصریح کرد: شهرستان رودسر در حوزه قرآنی از بنیه قوی برخوردار است و باید در جهت پرورش استعدادها به آن توجه شود.

کد خبر 1746877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha