فیلم های جشنواره فجر برای دانش آموزان اراکی رایگان است

قدسی فر از اکران رایگان فیلم های جشنواره بین المللی فجر امسال برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار در مجتمع سیاحتی، تفریحی امیر کبیر اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سعید قدسی فر مدیر عامل مجتمع سیاحتی، تفریحی امیر کبیر امروز (۹ بهمن) در نشست خبری که به منظور تشریح اکران فیلم های سینمایی جشنواره فیلم فجر در اراک و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، ضمن تقدیر از مجموعه ارشاد به منظور همکاری در راستای راه اندازی پردیس سینمایی پروین اعتصامی این مجتمع، گفت: مجموعه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز در راستای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از پروژه های فرهنگی و اهمیت توجه به فرهنگ و هنر مجموعه پردیس سینمایی پروین اعتصامی را به بهره برداری رساندند.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته اراک شاید تنها مرکز استان بود که سینمای فعال؛ فاخر و قابل قبول نداشت، افزود: با همتی که در استان از سوی مسئولان و مدیران ارشد استان صورت گرفت، مجموعه پردیس سینمایی پروین اعتصامی با سه سالن در مجموعه سیاحتی، تفریحی امیر کبیر به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه این پردیس سینمایی آماده اکران فیلم های جشنواره است، ادامه داد: مجموعه مجتمع پردیس پروین اعتصامی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۴ هزار ۴۵۰ متر مربع آماده شده است.

قدسی فر با اشاره به اینکه فضاها و سالن های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است، افزود: سالن ۵۰۲ نفره، سالن ۴۸ و ۲۴ نفره و فضاهای کنفرانس، پذیرایی، فضای نگهداری کودکان و فضاهای فرهنگی و هنری و گالری ها در کنار این مجموعه آماده پذیرایی و خدمت رسانی به مردم استان است.

مدیر عامل مجتمع سیاحتی، تفریحی امیر کبیر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: بسیاری از فعالیت ها انجام می شود ولی به درستی اطلاع رسانی نمی شود که این مهم نیازمند همدلی و همراهی شما خبرنگاران و اصحاب رسانه است تا مردم استان از فعالیت ها و خدمات این مجموعه اطلاع داشته باشند.

قدوسی فر با اشاره به اینکه برای حضور اقشار مختلف مردم در این مجموعه و بهره مندی از فیلم های جشنواره فجر، بین دروازه تهران و مجتمع امیر کبیر خط ویژه اتوبوسرانی و ون هایی پیش بینی شده است، ادامه داد:هزینه اکران نمایش در این مجتمع ۶۰۰ هزار ریال است که برای اقشار کم برخوردار رایگان است و همچنین برای اصحاب رسانه در مجموعه امیرکبیر جایگاه ویژه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نشست تخصصی با حضور بازیگران و کارگردانان فیلم فجر در زمان اکران پیش‌بینی شده است، اظهار داشت:  نشست تخصصی با اصحاب رسانه نیز برگزار می شود.

این مقام مسئول همچنین به جشنواره دانش آموزی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق کم برخوردار می توانند به صورت رایگان برای بازدید از فیلم ها به این مجموعه مراجعه کنند که تمهیدات لازم برای حضور این عزیزان اندیشیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه  علاوه بر دانش آموزان، بستر برای حضور افراد کم برخوردار که امکان شرکت در برنامه های فرهنگی و هنری را ندارند نیز فراهم شده است تا بتوانند در این مراسم حضور داشته باشند گفت: این عزیزان نیز می توانند به صورت رایگان از فیلم های جشنواره فجر بهره مند شوند.

مدیر عامل مجتمع سیاحتی، تفریحی امیر کبیر ادامه داد: برنامه های این مجموعه فرهنگی برای دهه فجر و اکران فیلم های فجر نیست بلکه این مجموعه در تمام سال فعال و آماده خدمت رسانی به هم استانی ها و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری است.

این مقام مسئول با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت این برنامه بیان کرد: همه باید در راستای امید آفرینی و اطلاع رسانی و ایجاد شور و نشاط در جامعه و ترغیب و تشویق همگان به حضور در پای صندوق های رای تلاش کنیم.

قدوسی فر با بیان اینکه از ۱۶ تا ۲۲ بهمن اکران فیلم های جشنواره فجر را همزمان با تهران خواهیم داشت، اظهار داشت: در نظر داریم که حس خوب فیلم دیدن را در مردم به وجود بیاوریم و شور و نشاط را همزمان با جشن انقلاب در شهر اراک ایجاد کنیم.

کد خبر 1746946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha