بهره برداری از ۷۷۳ پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر در استان یزد

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به بهره برداری ۷۷۳ پروژه در ایام الله دهه فجر گفت: حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محمد جواد ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر امسال پروژه های عمرانی و اقتصادی متعددی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: امسال در دهه فجر ۷۷۳ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۳۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی است.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: هشت طرح بزرگ و شاخص صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۴۳ طرح کشاورزی و وابسته به آن با بالغ بر یک هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان و ۳۳ طرح در حوزه گردشگری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان  در این دهه به بهره برداری می رسد.

ابوالحسینی ادامه داد: ۲ پروژه راه آهن با هزینه ۳۸۰ میلیارد تومان در بافق ارژنگ، ۲۲ پروژه بهسازی مسیر با هزیغ بر ۵۴۲ میلیارد تومان، در حوزه برق رسانی ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از جمله پروژه های عمرانی استان بوده است.

وی گفت: تالار مرکزی پس از ۱۵ سال به بهره برداری می رسد که ۱۴ درصد سطوح فرهنگی استان را افزایش می دهد و با تزریق بالغ بر ۲۲۱ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز حوزه های نیمه تمام تکمیل می شود و بیمارستان مهریز نیز با ۱۳۰ میلیارد تومان در حوزه ساختمان و ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه تامین تجهیزات به بهره برداری می رسد.

ابوالحسینی بیان کرد: در ۴ شرکت شهرک صنعتی با اعتباری بالغ  بر ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه ها را به بهره برداری می رسانیم و در این زمینه نیز ۱۸ طرح آبخیز داری را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه گازرسانی نیز تقریبا ۱۰۰ درصد شدیم که ۴۳۴ میلیارد تومان برای پروژه های مختلف آن در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: در حوزه ترافیک در ۹ ماهه امسال رتبه اول کاهش تصادفات جاده ای را در کشور داشتیم که با تمهیدات لازم سعی کردیم این گام را برداریم.

وی افزود: ۵۴۳ دوربین درون شهری و ۸۵ دوربین برون شهری در استان داریم.

ابوالحسینی ادامه داد: در حوزه مسکن نیز برنامه استان ۵۵ هزار و ۹۶۱ مورد است که ثبت نامی ها ۱۴۱ هزار نفر بودند که ۵۵ هزارو  ۸۱۸ نفر تایید شده اند.

وی گفت: در تامین زمین وضعیت مطلوبی داریم و ۲ هزارو ۷۴۳ هکتار ارضای برای ۶۰ هزار واحد تامین زمین شده است.

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: ۶ هار و ۲۸۱ واحد مسکونی در حال اجرا است که بالغ بر ۴ هزار واحد تحویل شده است.

کد خبر 1747010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha