کمیته کارگری و کارآفرینی ۱۳۰ برنامه ویژه دهه فجر در مازندران برگزار می کند

باقری از برگزاری ۱۳۰ برنامه به همت کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه فجر در مازندران خبر داد و گفت:المپیاد ملی ورزشی جامعه کاگری کشور در ۲۰رشته به یمن چهل و پنج سالگی انقلاب در شهرستان بابل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، علی باقری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری رسانه های استان با رؤسای کمیته های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ا بیان اینکه دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون به ویژه کارگری است، اظهار کرد:  این قشر مولد و پرتلاش جامعه همواره نقش خود را در مسیر انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طلیعه چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی به مقام شامخ شهدای جامعه کارگری ادای احترام خواهد شد، افزود: ۱۳۰برنامه ویژه چهل و پنج سالگی انقلاب به همت این کمیته در جامعه کارگری و کارآفرینی استان برگزار می شود.

باقری با بیان اینکه المپیاد ورزشی سطح کشور در استان مازندران در ۲۰رشته ورزشی در بابل به مدت سه روز برگزار خواهد شد، افزود: همچنین میزبان مسابقات کشتی با حضور ۱۵۰تا۲۰۰کشتی گیر در بابلسر به مدت سه روز برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از برپایی میز خدمت در مصلی های نمازجمعه و در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها خبر داد و افزود: میز ارتباط مردمی نیز با حضور مدیران عضو شورای هماهنگی رفا استان برپامی شود.

وی از دیدار با خانواده معظم شهدای کارگری به همراه تجلیل از کارگران واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: حضور حماسی تشکلات کارگری و کارفرمایی در صحنه‌ های دفاع از آرمان‌ های انقلاب اسلامی نشان از آگاهی و بصیرت مثال‌زدنی آن‌هاست.

باقری در ادامه با اشاره به اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، بیان کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به درخواست های متقاضیان بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در سال ۱۳۹۹ ۱۲۰روز بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۵۰روز رسید.

وی از افزایش بیش از دو برابری صلاحیت صادره شرکت های خدماتی تامین کننده نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی از ۱۶۰فقره در سال ۱۴۰۰به۳۲۳فقره در سال ۱۴۰۲خبر داد و افزود: افزایش دستمزد کارگران از  ۲۱درصد در سال ۱۳۹۹به ۲۷درصد در سال ۱۴۰۲ را شاهد بوده ایم.

باقری از افزایش نظارت برحسن اجرای قانون کار و آئین نامه های حفاظتی و بهداشتی در راستای صیانت از نیروی کار از ۱۵هزار و ۷۶۵ در سال۱۳۹۹ به ۱۷هزار و ۵۲۵درسال ۱۴۰۱خبر داد و گفت: مدت زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار به دعاوی کارگران و کارفرمایان از ۵۴روز در سال ۱۳۹۹تا۱۴۰۰ به ۲۰روز در سال ۱۴۰۱کاهش یافته است.

وی بیان کرد: بازدید از کارگاه های پرخطر از ۲هزار و ۴۸۰مورد در سال ۱۳۹۹به چهارهزار و ۶۰۰مورد بازدید در سال جاری افزایش داشت.

باقری با بیان اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی استان مازندران کمترین نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: سال گذشته نرخ بیکاری استان ۷.۵درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴.۸درصد بوده که میزان نرخ بیکاری استان به ۶.۴ رسید و نرخ مشارکت اقتصادی نیز ۴۶درصد بود.

وی از افزایش بی سابقه اعتبارات بند «ب» تبصره ۱۶قانون بودجه مربوط به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی با هدف ایجاد اشتغال از طریق کسب و کارهای خرد و کوچک از ۴۹۰ میلیارد تومان در سال  ۱۴۰۰ به ۴۹۰ میلیارد تومان رسید.

باقری با بیان اینکه بخش حوزه اشتغال با راه اندازی سامانه جستجوی شغل در استان راه اندازی شده، گفت: کارجویان شریف می توانند رزومه خود را ثبت سامانه کنند و کارفرمایان نیازسنجی بازار کار و هدایت کارجویان برای کسب مهارت های مور نیاز واحدهای تولیدی استان برای جذب کارآموزان اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه مدت زمان صدور مجوزهای مشاغل خانگی از ۱۲روز در سال ۱۳۹۹به سه روز در سال جاری کاهش یافت، ادامه داد: امسال هفت هزار و ۴۰۰مجوز مشاغل خانگی در استان صادر می شود.

باقری از ابلاغ کم سابقه مبلغ ۲۲۳۵میلیارد تومان از محل جزء ۲بند ب تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به منظر ایجاد و توسعه اشتغال در استان تاکید کردو افزود: ابلاغ ۱۳۷۰میلیارد تومان از محل جزء بند ب تبصره ۱۸قانون بودجه سال جاری به کمیته امداد و بهزیستی برای حمایت از اشتغال طرح های حمایتی تحت پوشش را نیزشاهد بوده ایم.

وی از افزایش بیش از ۲۵برابری اعتبارات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲به میزان ۱۵۴۰میلیارد ریال تسهیلات ابلاغی داشتیم.

باقری به افزایش میزان صدور مجوزهای مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود:هفت هزار و ۴۰۰مجوز در سال جاری برای افراد جویای کار استان صادرشده است.

وی از افزایش بی سابقه تشکیل تعاونی های توسعه روستایی با هدف توجه به ایجاد اشتغال در مناطق محروم و افزایش درآمد روستائیان خبر داد و یادآورشد: در دولت سیزدهم با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و بنیادهای برکت و علوی ۸۴تعاونی روستایی و توسعه روستایی با بیش از ۱۴۰۰نفر عضو در راستای گسترش سرمایه گذاری تعاونی ها در مناطق محروم و روستایی تشکیل شده است که شاهد رشد ۸۴برابری نسبت به گذشته هستیم.

باقری تسهیلات ارائه شده مصوب به شرکت های تعاونی در سال جاری را ۲۳۵۰میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سال جاری ۳۴هزار نفر ساعت آموزش به تعاونی ها ارائه شد.

وی از افزایش صادرات شرکت های تعاونی استان خبر داد و گفت: ۱۰ماهه امسال ۳۰میلیون دلار کاغذ، فلورین، خاویار، سیم و کابل، چیپس میوه، سویا، ورقه های upvc، رنگ های صنعتی و ساختمانی، میوه(هلو، نارنگی و پرتغال) و کارتن از مازندران به عراق، افغانستان، آذربایجان، روسیه، امارات، پاکستان، بحرین، ژاپن، نیجریه و اربیل عراق صادرات داشتیم.

باقری با بیان اینکه سند توسعه بخش تعاون بعد از ۱۳سال ابلاغ شد، افزود: شورای هماهنگی توسعه تعاون استان به ریاست استاندار مازندران تشکیل شد و به صورت میدانی مردمی سازی اقتصاد تعاونی ها را در استان دردست اجرا داریم که در سال جاری تاکنون ۳۰تعاونی با هدف توانمندسازی روستا در این خطه از شمال کشور تشکیل شد.

کد خبر 1747017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha